Bucureştiul, pe locul 7 în topul primelor 20 de destinaţii europene pentru expansiunea retailerilor

Bucureştiul a urcat în acest an două locuri, până pe şapte, într-un clasament care cuprinde primele 20 de destinaţii preferate de firmele de retail pentru extinderea activităţii în următorii cinci ani, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Bucureştiul, pe locul 7 în topul primelor 20 de destinaţii europene pentru expansiunea retailerilor

Bucureştiul, pe locul 7 în topul primelor 20 de destinaţii europene pentru expansiunea retailerilor

Studiul a fost realizat prin intervievarea a 250 de companii de retail, reprezentând 19 sectoare de activitate, din 23 de state, inclusiv România. Cercetarea a analizat viziunea retailerilor în ceea ce priveşte extinderea internaţională, precum şi principalele probleme care le afectează planurile de expansiune.

Capitala României este surclasată de Moscova, care a rămas şi în acest an pe prima poziţie în preferinţele retailerilor, St. Petersburg (locul trei anul trecut), Praga (locul doi în 2006), Bratislava, Liubliana şi Sofia (cu două locuri mai sus).

"Oraşele din Europa Centrală şi de Est domină topul 20 al noilor oraşe ţintă pentru planurile de extindere ale retailerilor în următorii cinci ani. Singurul oraş vest european care se regăseşte între primele zece destinaţii pentru retaileri este Amsterdam, care se plasează pe poziţia zece, alături de Kiev", se arată în studiu.

Autorii studiului apreciază în special traseul Bucureştiului şi al Sofiei, considerate ca având cea mai importantă evoluţie în percepţia retailerilor.

Ultimele locuri ale clasamentului sunt ocupate de Geneva, Paris, Split, Stockholm şi Vilnius.

Potrivit studiului, Europa de Est oferă cele mai bune oportunităţi de afaceri în următorii cinci ani pentru 39% dintre retailerii intervievaţi, în timp ce Europa Centrală este preferată de 36%. De asemenea, Europa de Vest şi de Nord prezintă oportunităţi pentru 30% dintre respondenţi, iar Europa de Sud pentru 12%.

Autorii studiului au realizat şi un clasament mondial al ţărilor preferate de retaileri, astfel că România se situează pe poziţia 15 din 40 de state, circa 3% dintre firmele intervievate vizând extinderea pe piaţa românească în următorii cinci ani. De asemenea, 8% dintre retaileri preferă România pentru extindere în următorii doi ani.

Dintre companiile intervievate, doar 5% sunt prezente în România, nivel ce plasează piaţa românească pe poziţia 33 din 40 de ţări europene.

Studiul a fost realizat în colaborare cu International Council of Shopping Centres şi Real Estate Publishers.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici