Bugetul mediu de training este de 200 de euro pe angajat

Bugetul anual alocat de companii pentru traningul angajaţilor este, în medie, de 200 de euro pe salariat, potrivit unui studiu realizat de asociaţia HR Club, iar o treime dintre respondenţi au declarat că au un buget, pentru această activitate, sub valoarea indicată.

Urmărește
135 afișări
Imaginea articolului Bugetul mediu de training este de 200 de euro pe angajat

Bugetul mediu de training este de 200 de euro pe angajat (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

HR Club şi Daedalus Millward Brown au realizat, în perioada aprilie - mai, un studiu pe un eşantion de peste 200 de manageri generali şi directori de resurse umane din România, analiza urmărind piaţa resurselor umane în primul trimestru al anului 2010, prin comparaţie cu ultimul trimestru al anului 2009.

"Conform studiului, o treime dintre respondenţi declară că bugetul alocat pentru training/angajat este mai mic de 200 de euro. Între cele mai utilizate metode de instruire a angajaţilor rămân training-ul intern (86,2%) şi training-ul extern (66,6%), un loc important revenind şi platformelor de e-learning (40,1%). Programele de MBA reprezintă o modalitate restrânsă de dezvoltare a angajaţilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc în astfel de programe", se arată într-un comunicat al asociaţiei.

Studiul arată că bugetul de resurse umane s-a îndreptat cu prioritate către activităţile de training şi dezvoltare profesională, către activităţile de remunerare şi cele de recrutare. De asemenea, analiza arată că 19,3% dintre companiile respondente au avut în primul trimestru al anului 2010 un buget de resurse umane de până la 5.000 de euro, iar 18% dintre companii administrează bugete de resurse umane mai mari de 50.000 euro.

Majoritatea organizaţiilor s-au orientat către motivarea non-financiară a angajaţilor şi au optat pentru asigurarea unui mediu de lucru plăcut (45,6%), recunoaşterea oficială a meritelor angajaţilor lor (30%), întâlniri formale cu managementul de vârf al organizaţiei şi activităţi de învăţare şi dezvoltare (36%). De asemenea, aşa cum se arată în studiu, 43,6% dintre companii au promovat 5% dintre angajaţi în primul trimestru al acestui an.

Dintre companiile respondente, au existat diferite abordări în planurile de recrutare pentru primul trimestru din acest an faţă de finele anului 2009. Cele mai căutate poziţii au fost cele de specialist (66,2%), urmate de angajaţii entry level (42,5%) şi middle level (40,4%). Dintre companiile respondente, 21,4% au căutat seniori în primul trimestru.

Recrutarea externă reprezintă principala sursă de atragere a noilor angajaţi pentru poziţii de entry level, iar companiile apelează la site-urile de recrutare (86,9%), aplicaţiile directe şi recomandările angajaţilor (71%), în timp ce târgurile de job-uri (23,4%) ocupă ultimele poziţii în obişnuinţele de recrutare ale companiilor din România.

Angajatorii se uită în piaţă când vine vorba de recrutarea specialiştilor. Recrutarea externă (17,1%) este o practică mai des utilizată decât recrutarea internă (13,6%). Experienţa anterioară (86,5%), abilităţile practice (57,4%) şi compatibilitatea cu cultura organizaţională (42,1%) reprezintă principalele criterii de decizie ale angajatorului.

Managementul de mijloc este recrutat preponderent din surse externe companiei, iar în recrutarea pentru managementul de vârf companiile se bazează cel mai mult pe head-hunter-i.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici