- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.10.2018, 10:50)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bugetul pe care îl alocă şoferii români pentru pregătirea maşinii de iarnă
Şoferii români alocă în medie un buget de 1.000 de lei pentru pregătirea maşinii de iarnă, fapt ce presupune achiziţionarea de cauciucuri noi, dar şi o serie de verificări care asigură o funcţionare mai bună a maşinii în sezonul rece, arată un raport realizat de magazinul online AutoEco.ro.
Urmărește
890 afișări
Specialiştii recomandă ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru maşinile personale să nu depăşească 6 ani. „După această perioadă, siguranţa şoferului şi a participanţilor la trafic este pusă în pericol, crescând riscul de explozie a cauciucului şi scăzând rezistenţa mecanică la frânare a acestuia din cauza deteriorării. Anvelopele de iarnă sau All Season ajunse la vârsta cronologică de 10 ani trebuie înlocuite neapărat, chiar dacă, aparent, sunt intacte şi nu au atins limitele uzurii”, spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
Pericol în Constanţa: Elicea unei eoliene se învârte necontrolat aproape de un cămin de bătrâni
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
Din studiu rezultă faptul că în România, spre deosebire de statele vest europene, şoferii forţează utilizarea anvelopelor chiar şi peste limita maximă de folosire. „Cu toate acestea, în ultimii ani, conştientizarea riscurilor la care se expun şoferii, alături de creşterea valorii amenzilor pentru nerespectarea legislaţiei în vigoare, a dus la creşteri ale vânzărilor de anvelope”, arată raportul.
„Anvelopele de iarnă sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristică, dacă maşina rulează pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarnă este, însă, înaintea scăderii temperaturii sub pragul de 7°C”, spun specialiştii în piese auto.
Alegerea cauciucurilor de iarnă trebuie făcută, spun specialiştii, în primul rând, urmând dimensiunile roţilor specificate în cartea tehnică a maşinii, iar eticheta oferă informaţii despre caracteristicile de siguranţă şi de mediu, pe baza a trei criterii standard: frânarea pe suprafeţe umede, marcată cu litere de la A – pentru cele mai bune performanţe – la G. În condiţii de ploaie, distanţa de frânare de la 80 km/h la 0 poate fi cu 18 metri mai scurtă (30%) pentru anvelopele clasa A faţă de cele clasa G; consumul de carburant şi economia de combustibil, evaluate cu aceleaşi litere. Diferenţa de consum între o anvelopă clasa A şi una clasa G este de 7,5%; nivelul de zgomot optim pentru anvelope trebuie să se situeze sub 70 dB.
Specialiştii magazinului online de piese auto şi accesorii, spun că în vederea pregătirii maşinii la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, şoferii trebuie să acorde atenţie şi să verifice bateria şi sistemul de încărcare al bateriei, să verifice concentraţia antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C, să se asigure că termostatul funcţionează în parametri optimi şi poate încălzi habitaclul, să verifice nivelul de ulei de motor şi dacă este respectat intervalul recomandat de revizie, să rezolve orice problemă a ambreiajului, care va fi suprasolicitat pe timp de iarnă, să se asigure că au un kit complet cu lanţuri antiderapante, racletă, lichid de parbriz şi soluţii pentru dezgheţarea parbrizului şi a sistemului de închidere al maşinii, ştergătoare adecvate.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Nava rusă scufundată a fost victima unui „act de terorism”, susține compania proprietară. Care este adevărul din spatele misiunii secrete în Siria?
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chef Florin Dumitrescu a dezvăluit secretul! Ce face în fiecare an, de Crăciun + ce spun fiicele sale despre jurizarea de la MasterChef
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe