- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.10.2018, 10:50)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bugetul pe care îl alocă şoferii români pentru pregătirea maşinii de iarnă
Şoferii români alocă în medie un buget de 1.000 de lei pentru pregătirea maşinii de iarnă, fapt ce presupune achiziţionarea de cauciucuri noi, dar şi o serie de verificări care asigură o funcţionare mai bună a maşinii în sezonul rece, arată un raport realizat de magazinul online AutoEco.ro.
Urmărește
890 afișări
Specialiştii recomandă ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru maşinile personale să nu depăşească 6 ani. „După această perioadă, siguranţa şoferului şi a participanţilor la trafic este pusă în pericol, crescând riscul de explozie a cauciucului şi scăzând rezistenţa mecanică la frânare a acestuia din cauza deteriorării. Anvelopele de iarnă sau All Season ajunse la vârsta cronologică de 10 ani trebuie înlocuite neapărat, chiar dacă, aparent, sunt intacte şi nu au atins limitele uzurii”, spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
Din studiu rezultă faptul că în România, spre deosebire de statele vest europene, şoferii forţează utilizarea anvelopelor chiar şi peste limita maximă de folosire. „Cu toate acestea, în ultimii ani, conştientizarea riscurilor la care se expun şoferii, alături de creşterea valorii amenzilor pentru nerespectarea legislaţiei în vigoare, a dus la creşteri ale vânzărilor de anvelope”, arată raportul.
„Anvelopele de iarnă sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristică, dacă maşina rulează pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarnă este, însă, înaintea scăderii temperaturii sub pragul de 7°C”, spun specialiştii în piese auto.
Alegerea cauciucurilor de iarnă trebuie făcută, spun specialiştii, în primul rând, urmând dimensiunile roţilor specificate în cartea tehnică a maşinii, iar eticheta oferă informaţii despre caracteristicile de siguranţă şi de mediu, pe baza a trei criterii standard: frânarea pe suprafeţe umede, marcată cu litere de la A – pentru cele mai bune performanţe – la G. În condiţii de ploaie, distanţa de frânare de la 80 km/h la 0 poate fi cu 18 metri mai scurtă (30%) pentru anvelopele clasa A faţă de cele clasa G; consumul de carburant şi economia de combustibil, evaluate cu aceleaşi litere. Diferenţa de consum între o anvelopă clasa A şi una clasa G este de 7,5%; nivelul de zgomot optim pentru anvelope trebuie să se situeze sub 70 dB.
Specialiştii magazinului online de piese auto şi accesorii, spun că în vederea pregătirii maşinii la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, şoferii trebuie să acorde atenţie şi să verifice bateria şi sistemul de încărcare al bateriei, să verifice concentraţia antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C, să se asigure că termostatul funcţionează în parametri optimi şi poate încălzi habitaclul, să verifice nivelul de ulei de motor şi dacă este respectat intervalul recomandat de revizie, să rezolve orice problemă a ambreiajului, care va fi suprasolicitat pe timp de iarnă, să se asigure că au un kit complet cu lanţuri antiderapante, racletă, lichid de parbriz şi soluţii pentru dezgheţarea parbrizului şi a sistemului de închidere al maşinii, ştergătoare adecvate.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe