„Le este teamă, pentru că în momentul în care ar lua o atitudine de alianţă, de o formă mai solidă de negociere cu o structură de monopol precum cea a marilor lanţuri de magazine, ar putea genera o delistare a lor din rafturi, lucru care se întâmplă frecvent”, a spus Steriu la un seminar pe teme agricole.
El a adăugat că vânzările unei companii din domeniul agro-alimentar scad cu 60-70% după eliminarea produselor acesteia din reţelele de retail.
„Fiindu-le teamă, sunt întotdeauna înfrânţi la negocierile cu marile lanţuri. Din acest motiv avem cele mai mari taxe de raft pe produs din Europa„, a spus Steriu.
El susţine că taxele pentru vânzarea produselor prin intermediul acestor reţele sunt cu 10-25% mai mari, în euro, decât în alte state europene.
Retailerii justifică taxele mari, incluse în preţurile produselor, prin promovări intense şi costuri suplimentare faţă de cele din Europa de Vest, a mai spus Steriu.