Bursa de la New York a închis marţi în urcare, datorită datelor favorabile privind vânzările retail

Bursa de la New York a închis marţi în urcare, după cele mai puternice creşteri din ultimele două luni, datorită datelor pozitive privind vânzările retail pe luna mai, care au calmat temerile privind economia, principalul motiv al scăderilor din ultimele şase săptămâni, transmite Reuters.

Urmărește
5 afișări

Mulţi analişti consideră însă că avansul de marţi nu va continua. Vânzările cu amănuntul din SUA, deşi în continuare slabe în mai, au depăşit aşteptările pieţei, oferind investitorilor un motiv să cumpere acţiuni la preţuri relativ reduse după declinul prelungit din ultima perioadă.

"Trendul pe termen lung este un motiv de îngrijorare. Dacă ne uităm la S&P 500, au pierdut peste 1.000 miliarde de dolari din valoare de la începutul lunii mai, ceea ce spune multe. A fost atâta supravânzare încât trebuia să avem o zi pe plus", comentează un analist american.

Problemele privind datoriile de stat ale ţărilor din zona euro şi ale Statelor Unite, dar şi expirarea programului de achiziţii de obligaţiuni al Federal Reserve la sfârşitul acestei luni rămân obstacole pentru un eventual avans al bursei.

Indicele Dow Jones Industrial Average a închis în urcare cu 1,03%, iar Standard & Poor's (S&P) 500 a avansat cu 1,26%. Piaţa Nasdaq a câştigat 1,48%.

Creşterile s-au manifestat în toate sectoarele, însă aşteptările investitorilor pentru noi scăderi în această vară au continuat să fie resimţite în fundal, chiar dacă piaţa a urcat pe tot parcursul şedinţei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici