Camelia Şucu: În 2008 clientul putea cheltui 20% din valoarea casei pentru mobilă. Acum 10% e mult

Vânzările de mobilă sunt în continuă scădere în ultimii ani, iar dacă înainte de criză consumatorul român era dispus să aloce minim 20% din valoarea locuinţei pentru a o mobila, în prezent şi 10% este foarte mult, afirmă Camelia Şucu, una din cele mai cunoscute femei din mediul local de business.

Urmărește
925 afișări
Imaginea articolului Camelia Şucu: În 2008 clientul putea cheltui 20% din valoarea casei pentru mobilă. Acum 10% e mult

Camelia Şucu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Scăderea este foarte mare, de la an la an. Dacă la nivelul anului 2008, un consumator era dispus să cheltuiască cel puţin 20% din valoarea apartamentului pentru a şi-l mobila, acum şi 10% este foarte mult. Necesitatea există, nu există puterea de cumpărare", a declarat miercuri Şucu.

Şucu este proprietara firmei Class-Mob, care operează brandul de mobilier şi decoraţiuni de lux Class Living.

Ea a afirmat că românii continuă să investească în mobilă, însă mult mai puţin faţă de alţi ani, pe fondul creditării scăzute şi a salariilor mici, şi a apreciat că în prezent există un dezechilibru între necesitatea de consum şi posibilitatea consumului.

"Consumul a scăzut în continuare şi nu mă refer numai la industria de mobilă. Retailul în general a avut mult de suferit în ultimul an. Era oarecum de aşteptat deoarece nu s-a făcut absolut nimic din partea legislativului care să vină în ajutorul consumatorului sau a investitorului, şi mă refer aici la taxe. Atât timp cât există o plajă restrânsă de oameni care îşi plătesc taxele, şi tu creşti taxele din ce în ce mai mult, consumul scade şi creşte foarte mult piaţa neagră", a spus ea.

Legat despre evoluţia segmentului de mobilier de lux, Şucu a spus că faţă de alte ţări, luxul în România a avut mult mai mult de suferit, dar nu a avansat o valoare a pieţei, în lipsa unor studii de profil.

Întrebată despre cum au evoluat afacerile Class-Mob în acest an, ea a afirmat: "Mulţumim, prost!".

Firma Class-Mob a raportat în 2011 o cifră de afaceri de 7,1 milioane lei şi pierderi de 5,6 milioane lei, potrivit datelor comunicate la Ministerul de Finanţe.

"Am să citez un coleg de-al nostru de business, din industria hotelieră, care spunea în vară, din ce am citit în presă, că «2012 este un an de aruncat la gunoi». (...) Ăsta este un adevăr crud. Nu ştiu cât de mult se înţelege sus, unde trebuie, că efectiv lucrurile trebuie foarte temeinic luate, pentru că altfel moare pacientul rapid", a spus ea.

Ea estimează că firma pe care o conduce va reveni în 2013 pe profit, strategia Class-Mob vizând, printre altele, mai multe produse realizate în România, o altă abordare faţă de consumator şi extinderea exporturilor.

"Criza nu este un moment veşnic în viaţa unei economii şi nu este nici o lecţie pe care noi s-o mai fi trăit altă dată. Toţi am trăit-o şi am abordat-o ca prima oară şi ne-am adaptat acestei perioade, cu consultanţi, informându-ne şi la altii sau pur şi simplu cum am simţit şi-am gândit noi", a spus ea.

Şucu este proprietara unor terenuri de aproximativ trei hectare în Bucureşti, pe care le evaluează la circa 18 milioane euro şi pe care intenţionează să le vândă sau să le închirieze, suprafeţele fiind potrivite pentru proiecte rezidenţiale sau comerciale.

Totodată, ea deţine şi piaţa de gros din cartierul bucureştean Berceni, în care a investit deja aproximativ 5 milioane euro şi pentru care vrea să mai aloce alte zece milioane euro. Ea a afirmat că a depus proiecte pentru atragerea de fonduri UE în vederea derulării unor investiţii de modernizare a halelor de depozitare şi construcţia unora noi. În prezent, piaţa are o suprafaţă de 12 hectare şi aproape 25.000 metri pătraţi construiţi de hale.

Ea mai deţine o fermă de legume în Tulcea şi intenţionează să coopteze parteneri cu know-how pentru investiţii în ferme de animale.

Şucu a afirmat că activele deţinute şi afacerile pe care le derulează pot fi evaluate la 30-40 milioane euro în prezent, fără a lua în calcul însă potenţialul de dezvoltare din viitor.

Camelia Şucu este fosta soţie a omului de afaceri Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert, liderul pieţei de mobilă din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici