Camioanele ”fără şofer”, în trafic în termen de 5 ani. Care este PLANUL autorităţilor din Olanda

Olanda a prezentat un plan pentru introducerea în termen de cinci ani a camioanelor autonome ("fără şofer") pe drumurile care leagă portul Rotterdam de alte oraşe şi intenţionează să efectueze în acest scop simulări pe calculator, dar şi teste cu autovehicule.

Urmărește
2031 afișări
Imaginea articolului Camioanele ”fără şofer”, în trafic în termen de 5 ani. Care este PLANUL autorităţilor din Olanda

Camioanele ”fără şofer”, în trafic în termen de 5 ani. Care este PLANUL autorităţilor din Olanda (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Autorităţile analizează legislaţia rutieră pentru a face posibilă testarea maşinilor autonome pe drumurile publice, afirmă ministrul Infrastructurii şi Mediului, Melanie Schultz van Haegen, într-o scrisoare în care explică propunerea, scrie agenţia Reuters, citată de portalul AutoWorldNews.

Ministerul va înainta până anul următor un proiect de lege care ar face posibilă testarea maşinilor autonome, precum şi planuri pentru desemnarea unor anumite drumuri şi condiţii pentru derularea testelor anul următor, potrivit Associated Press.

Planul pe cinci ani a fost depus în parlament de o asociaţie care reuneşte organizaţii industriale şi de cercetare, printre care Olanda Transport şi Logistică, DAF Trucks, Portul Rotterdam şi Organizaţia pentru Cercetare Ştiinţifică Aplicată din Olanda.

"Vrem să derulăm primele demonstraţii la începutul anului următor şi să facem teste într-un mediu controlat cât mai curând posibil", a declarat un purtător de cuvânt al Organizaţiei pentru Cercetare Ştiinţifică Aplicată din Olanda.

Alte ţări europene au lansat proiecte similare, însă planul Olandei este unic "pentru că niciun alt proiect nu are o ţintă fermă de a aduce maşinile autonome pe piaţă în cinci ani, cu sprijinul guvernului", a spus purtătorul de cuvânt.

În primă fază, camioanele autonome vor fi testate în simulări pe calculator, iar într-o etapă ulterioară să fie folosite camioane reale pe o pistă specială, înainte ca acestea să fie testate pe drumurile publice.

"Există numeroase beneficii ale trecerii la camioane autonome. Acestea au nevoie de mai puţin spaţiu pe drum şi folosesc asfaltul mai eficient; evită blocajele în trafic şi reduc accidentele. Sunt, de asemenea, mai prietenoase cu mediul", a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Infrastructurii şi Mediului.

Proiectul prevede ca în cinci ani camioane autonome să fie folosite pentru a livra bunuri din portul Rotterdam.

Google a anunţat, la sfârşitul lunii mai, că a dezvoltat primele prototipuri ale maşinii "fără şofer" la care lucrează mai mulţi ani şi intenţionează să construiască în parteneriat cu companii auto circa 100 de automobile pentru teste, complet autonome şi lipsite de elemente precum volan, pedale de acceleraţie şi frână.

Compania americană testează de mai mult timp pe drumurile din SUA maşini autonome, inclusiv versiuni modificate de Prius şi Lexus, echipate cu camere, senzori radar şi laser.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici