Camioanele verzi scapă de taxa de tranzitare a Bucureştiului, la cererea UNTRR

Camioanele cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata taxei de acces în Bucureşti, conform unei hotărâri luate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã ce Uniunea Naţionalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a cerut acest lucru.

Urmărește
291 afișări
Imaginea articolului Camioanele verzi scapă de taxa de tranzitare a Bucureştiului, la cererea UNTRR

Camioanele verzi scapă de taxa de tranzitare a Bucureştiului, la cererea UNTRR

„Salutăm decizia Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care a înţeles că decarbonizarea transporturilor este o obligaţie asumată prin însăşi calitatea României de membru al comunitãţii europene. Conform acordului politic la care au ajuns recent Consiliul şi Parlamentul European privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, s-a stabilit un obiectiv extrem de ambiţios de reducere cu 45% a emisiilor camioanelor până în 2030. Din păcate, la finalul anului trecut, România avea doar 5 camioane electrice înmatriculate, pe când în alte ţări europene precum Germania opereazã deja peste 800 camioane electrice”, a declarat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR.

Acesta arată că prin această scutire, Primãria Capitalei acordă un sprijin real şi necesar transportatorilor rutieri.

„Ne dorim să ia exemplu şi alte oraşe şi autorităţi pentru a oferi cât mai multe facilitãţi acestui tip de vehicule, pentru a putea să le creascã atractivitatea în special în lipsa unei scheme de stimulare a achiziţiei acestui tip de autovehicule comerciale”, a adăugat el.

Potrivit UNTRR, taxele eliminate prin Hotărârea Primãriei Capitalei sunt destul de consistente. Astfel, faţă de camioanele diesel, cele electrice sau hibride cu masa peste 40 de tone vor scuti 3.032 lei pe zi sau 26.000 de lei lunar pentru acces în zona A, iar cele cu masa de 5 - 7, 5 tone vor scuti suma de 312 lei pe zi sau 2.700 de lei pe lunã.

Pentru acces în zona B, camioanele „verzi”, cu masa de peste 40 de tone, vor scăpa de taxa de 469 lei pe zi sau de taxa pe lună de peste 4.000 de lei, iar cele de 5 - 7,5 tone, de taxa de 86 lei pe zi sau 675 de lei pe lună pe care o plătesc acum camioanele diesel.

În plus, UNTRR mai cere Primãriei Capitalei eliminarea acestei taxe şi pentru camioanele verzi care au drept combustibil gazul natural comprimat (CNG) ori lichefiat (LNG), iar în viitor cele cu propulsie pe hidrogen. De asemenea, transportatorii solicită şi sprijin guvernamental pentru introducerea unei scheme de subvenţionare a achiziţiei de camioane verzi, similară celor introduse în majoritatea Statelor Membre UE, precum şi sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii staţiilor de alimentare cu combustibili alternativi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici