Efectul însă va fi de scurtă durată, deoarece, după terminarea Euro 2024 şi plecarea turiştilor acasă, serviciile vor scădea în trimestrul al treilea şi, în ansamblu, vor rămâne la fel, a declarat cercetătorul Ifo Gerome Wolf într-un raport, potrivit Bloomberg.
Marile evenimente sportive au de obicei „un impact destul de mic, cu excepţia turismului”, a precizat Ifo, făcând comparaţii cu Cupa Mondială din 2006, care a avut loc tot în Germania. În timp ce consumatorii autohtoni stimulează pentru scurt timp cheltuielile de ospitalitate şi alimentare, aceştia reduc alte cheltuieli, astfel încât consumul privat în ansamblu „va rămâne probabil neafectat”.
„La începutul Cupei Mondiale din 2006 în Germania, sosirile şi înnoptările oaspeţilor străini au crescut cu 25%”, adaugă Wolf. „Dacă luăm acest lucru ca bază pentru Campionatul European din 2024, ne putem aştepta la peste 600.000 de turişti străini în plus şi la 1,5 milioane de înnoptări suplimentare”, a mai spus el. „Acest lucru se va reflecta probabil în tarife de înnoptare şi vânzări mai mari în industria ospitalităţii”.