Prima pagină » Economic » Maşini, da. Loc de parcare, ba! În România există 1,2 milioane de locuri de parcare la 7 milioane de maşini

Maşini, da. Loc de parcare, ba! În România există 1,2 milioane de locuri de parcare la 7 milioane de maşini

Maşini, da. Loc de parcare, ba! În România există 1,2 milioane de locuri de parcare la 7 milioane de maşini

Avem de şase ori mai puţine locuri de parcare decât maşini, ţi-o spune un raport făcut recent. Dar ştii asta deja din experienţa ta zilnică cu găsitul unui loc de parcare. Sunt 1.2 milioane de locuri de parcare în ţară, la 7 milioane de maşini. Dintre acestea, peste 595.000 sunt rezidenţiale. Sectoarele 2 şi 3 ale Capitalei, dar şi Iaşiul sunt primele la numărul de locuri de parcare. Iar Bucureştiul, Cluj-Napoca, Oradea şi Sibiu câştigă cel mai mult din parcări. Însă nu avem oraşe care au găsit cheia succesului la acest capitol. Mai ales că doar 16 oraşe din ţară au hărţi publice ale parcărilor. 

Primăriile câştigă 139 mil.lei pe an din administrarea parcărilor.

Parcări de reşedinţă:
  • oraşe mici: 30 – 100 de lei
  • oraşe mari: 70 – 150 de lei
 
Tarif orar de ocupare:
  • pentru parcările publice în alte oraşe: 1 – 5 lei
  • pentru parcările publice în Bucureşti şi Cluj: până la 10 lei
  • abonamente parcări pe an: 15 – 1.000 de lei/lună 
Locuri de parcare:
  • on-street: 403.148
  • inteligente: 9.742
 
Maia, şofer: „Nu suntem mulţumiţi de locurile de parcare. Trebuie să vii cu cel puţin 10-15 minute înainte să găseşti, să dai ture şi să găseşti un loc de parcare. Ce ar trebui? Să construiască parcări, nu? Probabil supraetajate, subterane. Cu siguranţă există soluţii, cum alte ţări au găsit, cu siguranţă se găsesc şi la noi.”
 
Emilian, şofer: „Ar trebui să reorganizeze sensurile unice dintre străzi, să ridice maşinile vechi care sunt destul de multe.”
 
„Drumul Taberei, Militari au în continuare nevoie de locuri de parcare. Trebuie uitat şi la alte posibilităţi. Posibilităţile de a realiza parcări semi-îngropate şi deasupra lor terenuri de sport şi de joacă. Este foarte important să existe parcări, dar este esenţial să existe şi spaţii libere şi spaţii publice care să nu fie ocupate de maşini”, spune Sabina Leopa, expert în urbanism .