Efortul celor două companii are ca scop creşterea vânzărilor la aparatele de fotografiat semi-profesionale şi profesionale, care reprezintă cel mai profitabil şi dinamic segment al pieţei fotografiei digitale.
Potrivit studiilor de piaţă, o bună parte a utilizatorilor de camere digitale preferă modelele compacte, în pofida calităţii mai scăzute pe care o oferă aceste modele, deoarece aparatele mai performante sunt voluminoaste, grele şi incomode.
Aparatele de fotografiat SLR sunt construite după un standard deschis, utilizat de toţi producătorii, care are aceleaşi specificaţii tehnice în ceea ce priveşte mărimea senzorilor de imagine şi dispozitivului de montare a lentilelor, asigurând astfel compatibilitatea între produse şi lentile fabricate de diverse companii.
Matsushita – care deţine marca Panasonic – şi Olympus nu au oferit alte detalii privind volumul aparatelor SLR după aplicarea noii tehnologii, momentul lansării produselor sau preţurile la care vor fi comercializate.
Cotaţiile bursiere ale ambelor companii au crescut după publicarea anunţului, pe o piaţă japoneză în declin.