Care este soluţia pentru ieftinirea carburanţilor

Intrarea unor noi jucători puternici pe piaţa distribuţiei de carburanţi este soluţia pe care Consiliul Concurenţei o vede pentru inten­sificarea competiţiei şi ieftinirea combus­tibililor, iar statul ar trebui să încurajeze astfel de mişcări.

Urmărește
36 afișări
Imaginea articolului Care este soluţia pentru ieftinirea carburanţilor

Care este soluţia pentru ieftinirea carburanţilor (Imagine: Mediafax Foto)

"Autorităţile statului trebuie să faciliteze intrarea pe piaţă a noi companii în acest do­me­niu. Intrarea SOCAR pe piaţa din Ro­mânia este un lucru bun. Este o problemă în Ro­mâ­nia că nu avem companii mari pe piaţa comer­cia­lizării combustibililor. Avem doar OMV, care este numărul zece în Europa. Nici SOCAR nu este mare, dar va duce la creşterea con­­curenţei pe piaţă", a declarat ieri Bogdan Chi­­riţoiu, preşedintele Consiliului Concu­ren­ţei, la prezentarea raportului anual al insti­tuţiei.

Austriecii de la OMV Petrom, Rompetrol, controlat de kazahii de la KazMunaiGaz, şi ruşii de la Lukoil controlează circa 80% din distribuţia de carburanţi pe plan local.

Compania de stat din Azerbaidjan SOCAR (The State Oil Company of the Azerbaidjan Republic) a anunţat recent intenţia de a deschide circa 300 de benzinării în România în următorii trei ani.

Companiile petroliere au scumpit carbu­ranţii de mai multe ori de la începutul acestui an, cea mai recentă majorare fiind operată vi­neri, când preţurile au urcat cu 9 bani pe litru.

Citeşte mai multe despre soluţia pentru ieftinirea carburanţilor pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici