Carpatica a avut anul trecut o pierdere de 155 mil.lei, de peste şapte ori mai mare decât în 2009-2-

Banca Comercială Carpatica (BCC) a înregistrat anul trecut o pierdere de 155,096 milioane de lei, de peste şapte ori ori mai mare comparativ cu rezultatul negativ din 2009, pe fondul creşterii costului net al riscului de credit de peste cinci ori, la 209,529 milioane de lei.

Urmărește
4 afișări

Costul net al riscului de credit s-a situat în 2009 la 37,86 milioane de lei, iar pierderea a fost de 21,14 milioane de lei.

Profitul operaţional realizat de bancă a avansat anul trecut cu 233%, de la 17,11 milioane de lei la 57 milioane de lei, fiind influenţat în principal de evoluţia veniturilor nete din dobânzi, din comisioane şi din operaţiuni financiare.

Veniturile nete bancare au fost anul trecut de 195,62 milioane de lei, cu 24% mai mari decât cele înregistrate la finele anului 2009.

Raportul cost/venit, înainte de provizioane, a fost anul trecut de 71,22%, comparativ cu 88,68% în 2009.

Activele băncii au scăzut anul treut cu 34,7%, la 2,9 miliarde de lei, în contextul diminuării soldului creditelor acordate cu 21,8%, la 956,63 milioane de lei.

Depozitele atrase de la clientela nebancară au crescut anul trecut de la 2,27 miliarde de lei la 2,4 miliarde de lei.

"Raportul credite/surse atrase de la clientela nebancară a fost de 39,8%, banca înregistrând o poziţie foarte bună în ceea ce priveşte lichiditatea. Lichiditatea imediată a fost de 45,09% la finele anului trecut, comparativ cu 34,37% în decembrie 2009", potrivit unui comunicat al BCC.

Capitalul social al băncii a crescut anul trecut cu 38%, la 314,629 milioane de lei, ca urmare a derulării pe parcursul anului 2010 a două operaţiuni de majorare de capital prin aport în numerar din partea acţionarilor.

Solvabilitatea băncii, controlată în proporţie de 37,93% de omul de afaceri Ilie Carabulea, a fost de 11,04%, peste limita minimă impusă de BNR.

Banca a realizat anul trecut un proces de reorganizare a reţelei teritoriale, a externalizat o parte din servicii, precum cele de pază şi curăţenie, şi a continuat să lanseze produse noi, potrivit comunicatului.

"Am realizat un complex proces de reorganizare şi restructurare care a vizat, în principal, structura organizatorică a băncii cu accent pe întărirea activităţilor de vânzare. S-a urmărit, de asemenea,
redefinirea caracteristicilor produselor şi serviciilor, lansarea de noi produse, astfel încât acestea să fie cât mai atractive pentru clienţi. Pe de altă parte, situaţia economică precară are o influenţă directă şi ridicată asupra nivelului costului net al riscului de credit, care ne-a afectat rezultatul exerciţiului financiar curent", a afirmat, în comunicat, Nicolae Surdu, directorul general al BCC.

Obiectivele pentru anul 2011 rămân creşterea profitabilităţii reţelei BCC, consolidarea imaginii băncii atât intern, cât şi extern, şi creşterea calităţii serviciilor.

Banca deţinea, la sfârşitul anului trecut, o reţea formată din 171 sucursale şi agenţii, 232 de ATM-uri şi 23 ASV-uri.

Acţiunile băncii au închis şedinţa bursieră de miercuri la o cotaţie de 0,075 lei pe titlu, în creştere cu 1,35%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici