Începând de luni, 31 martie, înregistrarea nașterilor, căsătoriilor, divorțurilor și deceselor se va realiza în județul Cluj în format digital, anunță Actualdecluj.ro.
Consiliul Județean Cluj anunță persoanele cu domiciliul în Cluj despre „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) care devine operațional la nivelul unităților administrativ-teritoriale din județul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
Înregistrarea acestor evenimente se va face exclusiv în format digital, iar informațiile vor fi completate în format electronic de către ofițerii de stare civilă. Cu toate acestea, eliberarea certificatelor de stare civilă se va face în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular tipizat securizat de stare civilă.
În caz de forță majoră sau probleme tehnice, actele vor putea fi completate temporar olograf și ulterior digitalizate.
Proiectul a inclus digitalizarea a 19.000 de volume de registre de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) din perioada 1921-2020, totalizând 8 milioane de acte.