Cât cheltuiesc românii pentru cumpărături online. 40% dintre consumatori estimează creşterea sumelor

Circa 40% dintre consumatori estimează o creştere a cheltuielilor pe cumpărături online, unde coşul mediu este de 470 lei, iar electronicele vor domina în continuare vânzările, însă unele categorii preferate până acum, precum hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în popularitate.

Urmărește
272 afișări
Imaginea articolului Cât cheltuiesc românii pentru cumpărături online. 40% dintre consumatori  estimează creşterea sumelor

Românii cheltuiesc în medie 470 lei pentru cumpărături online, 40% estimează creşterea sumelor (Imagine: Schutterstock)

"40% dintre consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine", se arată un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius.

Din punct de vedere al banilor cheltuiţi online, coşul mediu de cumpărături are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridică la 2.260 de lei.

Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru călătorii - 1.230 lei, urmate de electronice - 990 lei, smartphone&gadgets - 810 lei, haine - 280 lei şi cosmetice - 230 lei.

"În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt «poarta de intrare» în achiziţiile online", se arată în raport.

Întrebaţi care sunt categoriile de produse cel mai des cumpărate online, participanţii la studiu au indicat hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile - smartphone-uri şi tablete (42%).

Potrivit sursei citate, în viitor, popularitatea hainelor şi accesoriilor va scădea cu 18 puncte procentuale, computerele şi hardware cu 11 puncte, iar filmele, muzica şi cărţile cu 7 puncte.

Cele mai puţine achiziţii online sunt înregistrate de produse cum ar fi mâncarea (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%).

"În cazul ultimelor două categorii, cauza este motivată probabil de faptul că sunt produse de nişă, în timp ce, pentru mâncare, este posibil ca utilizatorii să nu aibă încredere în achiziţiile online", se arată în raport.

Conform rezultatelor studiului, din punct de vedere al numărului total de menţiuni, în acest an, eMag.ro a fost site-ul favorit de comerţ online, urmat de OLX.ro şi Tocmai.ro. Top zece este completat în ordine de cel.ro, okazii.ro, altex.ro, bonprix.ro, domo.ro, elefant.ro şi miniprix.ro.

Mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumpărat încă nimic online planifică să facă acest lucru în viitor.

Cei care au luat parte la studiu sunt de părere că avantajele principale ale comerţului online sunt livrarea la domiciliu (74%), faptul că nu sunt nevoiţi să plece de acasă (61%) şi preţurile mai mici decât în magazinele tradiţionale (53%). Pe de altă parte, ca dezavantaje, ei menţionează costurile de livrare ridicate (31%) sau problemele cu garanţia produselor (19%).

Opţiunea preferată de plată a utilizatorilor români de internet este de departe plata prin ramburs - 4 din 5 utilizatori o indică că fiind varianta cea mai des folosită în detrimentul plăţii cu cardul, a transferului online din contul bancar sau a plăţii de pe mobil. În consecinţă, livrarea prin curier este cea mai des folosită metodă de livrare.

În ceea ce priveşte comerţul mobil, pentru români, cea mai acceptată formă de plata de pe mobil este via mesaj text/sms; aproape jumătate dintre participanţii la studiu manifestându-şi disponibilitatea de a o folosi.

De asemenea, 1 din 5 utilizatori ar fi dispus să facă plăţi din contul lui bancar sau de pe cardul lui printr-o platforma mobilă.

Studiul s-a derulat pe un eşantion de 1.200 de respondenţi. Compania poloneză Gemius este prezentă în 35 de ţări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici