- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât cheltuieşte în medie un turist străin în România? Iată ce arată datele INS
- Numărul total al turiştilor nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective ,în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie, a fost de 615.400, cheltuielile acestora însumând 1,432 miliarde lei, anunţă Institul Naţional de Statistică.
- Numărul total al turiştilor a fost de 419,6 mii, cheltuielile acestora însumând 928,4 milioane de lei.
În primele nouă luni, turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit în medie 2327 lei/persoană
Călătoriile în scop particular au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 52,3% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în trimestrul III 2021, cheltuielile acestora reprezentând 48,4% din totalul cheltuielilor. Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, pelerinaj religios, tranzit şi alte activităţi.
Dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în trimestrul III 2021, 47,7% au călătorit în scop profesional şi de afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii), cheltuielile acestora reprezentând 51,6% din totalul cheltuielilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Vladimir Putin, la conferinţa anuală de presă: Occidentul poate să încerce capabilităţile rachetei Oreşnik prin alegerea unei ţinte în Kiev şi folosirea sistemelor antiaeriene. Liderul rus critică dislocarea THAAD în România
-
Leul a început să se deprecieze la cotaţiile interbancare. BNR anunţă un curs neclintit
-
Restricţii de trafic în Capitală pentru manifestările dedicate comemorării Revoluţiei din 1989
Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în trimestrul III 2021, ponderea principală o reprezintă cheltuielile pentru cazare (47,8%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,6% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,8%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 15,6% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,4% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 30,0% cumpărării cadourilor şi suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 58,8% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 47,3% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România în trimestrul III 2021, 42,4% au apelat la serviciile unor agenţii de turism, 38,0% şi-au organizat singuri sejurul, 15,0% au optat pentru alte modalităţi de organizare a călatoriei, în timp ce 4,6% şi-au organizat călătoria atât pe cont propriu cât şi printr-o agenţie de turism.
Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România în trimestrul III 2021 a fost avionul, folosit de 73,2% din numărul total de turişti, în timp ce 17,4% au utilizat autoturisme proprii, 6,0% autocare şi autobuze, iar 3,4% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).
Călătoriile pentru afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1.I - 30.IX.2021, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor. Dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1.I - 30.IX.2021, 48,5% au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (60,0%), pentru evenimente culturale şi sportive (12,3%) şi pentru vizitarea prietenilor şi rudelor (10,5%).
Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în perioada 1.I - 30.IX.2021, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,0%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,0% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,5%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 15,1% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,3% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 29,8% cumpărării cadourilor şi suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 64,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri
de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 41,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România în perioada 1.I - 30.IX.2021, 39,4% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, 38,2% şi-au organizat singuri sejurul, 17,2% prin alte modalităţi de organizare a călatoriei, în timp ce 5,2% şi-au organizat călătoria atât pe cont propriu cât şi printr-o agenţie de turism. Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România, în perioada 1.I - 30.IX.2021, a fost avionul, folosit de 74,8% din numărul total de turişti, în timp ce 18,1% au utilizat autoturisme proprii, 4,5% autocare şi autobuze, iar 2,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO