Cât sunt dispuşi românii să cheltuiască pentru cadourile de Moş Nicolae din acest an

Românii din mediul urban intenţionază să aloce, în medie, 318 lei pentru cadourile de Moş Nicolae, faţă de bugetul de 305 lei din 2015, suma medie în oraşele cu peste 100.00 de locuitori ajungând la 321 de lei, potrivit unui studiu de piaţă prezentat luni de MEDNET Marketing Research Center.

Urmărește
692 afișări
Imaginea articolului Cât sunt dispuşi românii să cheltuiască pentru cadourile de Moş Nicolae din acest an

Cât sunt dispuşi românii să cheltuiască pentru cadourile de Moş Nicolae din acest an

Aproape 44% din românii intervievaţi intenţionează să cheltuiască, la cumpărăturile de Moş Nicolae, între 100 şi 250 de lei, în timp ce 36% scot din buzunar între 251 şi 500 de lei şi peste 13% vor să aloce mai mult de 500 de lei. Doar 6,9% din respondeţi vor cheltui sub 100 de lei.

Potrivit datelor studiului citat, peste 88% din persoanele din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moş Nicolae.

Intenţia de a cumpăra cadouri de Moş Nicolae este mai ridicată în oraşele mici (93,8%), comparativ cu oraşele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% din respondenţi au de gând să ofere cadouri. În cazul oraşelor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenţionează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant, comparativ cu 2015.

Cele mai întâlnite cadouri rămân dulciurile (72,1%) şi jucăriile (49,2%), urmate de îmbrăcăminte şi încălţăminte (43%), fructe (40%), cosmetice şi parfumuri (36,2%). Mai mult, o parte dintre respondenţi au declarat că vor cumpăra şi cadouri mai scumpe, precum bijuterii şi accesorii (19%), electronice şi electrocasnice (9,2%), tablete şi smartphone-uri (6,9%).

Studiul a fost realizat pe un eşantion pe care cercetătorii îl consideră reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici – sub 30.000 de locuitori, oraşe mijlocii – 30.000-100.000 de locuitori, oraşe mari – peste 100.000 de locuitori) în perioada 23-28 noiembrie 2016; 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Marja de eroare a studiului este, potrivit cercetătorilor, de de ±3,46%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici