- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Câţi bani au fost investiţi în infrastructura din România: Transilvania a primit 2 mld. lei pentru drumuri anul trecut. Moldova, de zece ori mai puţin
Transilvania, unul dintre polii de creştere economică, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru infrastructură rutieră, conform datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment, informează ZF.
Câţi bani au fost investiţi în infrastructura din România: Transilvania a primit 2 mld. lei pentru drumuri anul trecut. Moldova, de zece ori mai puţin (Imagine: Mihai Burlacu / Mediafax Foto)
Transilvania, unul dintre polii de creştere economică, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru infrastructură rutieră, conform datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment.
La polul opus, Moldova - care nu a atras în ultimii ani investiţii majore în fabrici tocmai din cauza infrastructurii precare - a luat doar 220 mil. lei, informează ZF.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
ZF a cerut CNADNR situaţia banilor primiţi de fiecare regiune pentru investiţii în construcţia de autostrăzi, reabilitarea/modernizarea de drumuri naţionale sau construcţia de variante de ocolire. Cumulat zona de nord-vest a ţării - Transilvania, Maramureş, Crişana şi Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investiţii.
Pe de altă parte, zona de est a ţării - Moldova şi Bucovina - au avut împreună un buget de investiţii de aproape 370 milioane de lei, adică de 10 ori mai puţin.
„Această discrepanţă mare între investiţiile făcute în infrastructura rutieră în cele două zone va face ca diferenţa între dezvoltarea economică a celor două regiuni să fie şi mai mare. Odată cu infrastructura vine dezvoltarea economică, vin investiţiile“, consideră Dragoş Cabat, analist economic.
Zona de Vest a ţării a atras investiţii ale unor giganţi precum Continental, Schaeffler, Daimler sau Hella, însă creşterea infrastructurii din regiunea Moldovei ar aduce un avantaj competitiv României având în vedere că în această zonă forţa de muncă este mai ieftină.
Citeşte continuarea pe ZF Corporate.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO