Câti bani poţi face din YouTube, cât câştigă influencerii din România şi care este cel mai valoros public
De asemenea, contează dacă view-erii vizionează sau nu reclamele pe care Google le introduce la începutul sau la mijlocul filmuleţului postat. Reclame video care rulează la început pot fi închise după 5 secunde.
Sistemul de monetizare al YouTube se bazează pe conceptul de împărţire a veniturilor din reclamă cu creatorii de conţinut (revenue share). Astfel, orice creator de conţinut care are activ un cont de Google AdSense poate opta pentru monetizarea canalului său, prin acceptarea diferitelor formate de reclamă. În general sunt anunţuri sponsorizate ce apar în coloana din dreapta, bannere transparente care sunt afişate peste video.
Agenţiile de publicitate plătesc mai mult pentru un videoclip informativ legat de afaceri decât pentru un clip în stil vlog. Clipurile care conţin imagini erotice, un limbaj explicit sau muzică protejată de drepturi de autor nu vor fi acceptate de YouTube ca fiind monetizabile. Pentru a vizualiza clipurile cu conţinut explicit trebuie să ai peste 18 ani şi să te autentifici cu un cont de GMail.
Una dintre cele mai mari vedete YouTube, David Dobrik, a declarat recent într-un interviu că a câştigat doar aproximativ 2.000 de dolari pe lună din AdSense, în ciuda faptului că videoclipurile sale postate săptămânal ating în medie 10 milioane de vizualizări. Dobrik spunea, în aprilie, pentru The Wall Street Journal, că majoritatea câştigurilor sale provin din produse plasate în clipurile sale.
Este şi cazul creatorilor de conţinut din România, ţară în care publicul are o putere mică de cumpărare. Pentru a obţine echivalentul unui salariu minim pe economie (2.230 de lei), un creator de conţinut trebuie să genereze, lunar, peste 2,5 milioane de afişări. Mai simplu spus, dacă toată populaţia Capitalei s-ar uita lună de lună la clipurile sale, un youtube-er ar reuşi să câştige în jur de 350 de dolari.
Recent, creatorii YouTube au înregistrat o scădere a veniturilor directe din cauza schimbării bugetelor publicitare pe fondul pandemiei.