Angajatorul poate plăti facturile de utilităţi ale angajaţilor care lucrează de acasă. IATĂ ce spune legea
Lucrezi de acasă? Dacă da, să ştii că poţi primi bani în plus de la angajatorul tău, pentru plata facturilor sau pentru cumpărarea de echipamente de lucru.
Compania la care lucrezi îţi poate da bani pentru utilităţi, fără ca tu să fii nevoit să aduci documente justificative. Acest lucru e prevăzut într-o lege de anul trecut.
IOANA CAZACU, avocat, Popovici Niţu Stoica &Asociaţii: La nivelul legii este prevăzut cu caracter obligatoriu faptul că în contractul de muncă sau în actul adiţional la acesta, încheiat cu salariatul, trebuie specificate condiţiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activităţii în regim de telemuncă. Sigur, asta constă în a determina care ar fi acestea ca pot fi situaţii în care cheltuielile să fie unele modice, absolut insignifiante. Şi poate plata unei mici sume lunare să fie acoperitoare.
Există companii care practicau telemunca şi înainte de pandemie. Printre ele este Atos, o firmă cu peste 2.600 de angajaţi.
CAMELIA ARDELEAN, HR director Atos: Nevoia asta de angajare permanentă cumva ne-a obligat să ne extindem opţiunile în a nu ne limita doar în cele trei locaţii unde avem birouri şi să le permitem angajaţilor să lucreze de acasă. Am mers în primul rând pe încredere în angajaţii noştrii.
În România sunt 5 milioane de salariaţi, iar numărul celor care lucrează de acasă a crescut mult.
RALUCA TURCAN, Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale: Numărul angajaţilor care optau pentru activitate în telemuncă a crescut de la aproximativ câteva mii anul trecut, la început, la aproximativ 350.000, dacă nu mă înşel, la finalul anului trecut.