CBRE:Hipermarketurile şi supermarketurile sunt şi în acest an cei mai activi cumpărători de terenuri

Reţelele de hipermarketuri şi supermarketuri vor fi şi în 2011 cele mai active pe piaţa terenurilor, dezvoltatorii imobiliari fiind concentraţi pe proiectele îngheţate din cauza crizei, în timp ce pe piaţa industrială există un interes crescut pentru spaţii de producţie, potrivit CB Richard Ellis.

Urmărește
14 afișări

"Tendinţa de anul trecut de pe piaţa terenurilor va continua şi în acest an. Hipermarketurile şi supermarketurile vor fi cei mai activi cumpărători în condiţiile în care dezvoltatorii se focalizează pe proiectele stopate acum trei ani. Aproximativ toţi operatorii de hipermarketuri şi supermarketuri au anunţat planuri agresive de securizare a terenurilor. Fiecare are în plan 4-5 astfel de tranzacţii, astfel că suprafaţa tranzacţionată ar putea fi impresionantă, adică să vedem o creştere de două cifre pe acest sector", a declarat, luni, într-o conferinţă de presă Luiza Moraru, şeful departamentului de retail al CB Richard Ellis România (CBRE).

Ea menţionează că tranzacţiile ar putea avea loc cu terenuri aparţinând anumitor fabrici, dar şi unor dezvoltatori care au abandonat proiecte imobiliare din cauza crizei.

"Există interes din partea operatorilor care sunt deja pe piaţă. Aceştia se uită la formate noi, adaptate condiţiilor actuale ale pieţei. Este o bătălie pentru cota de piaţă, pentru poziţionarea pe piaţă pentru atunci când consumul îşi va relua creşterea. Consumul nu este în creştere, dar nici nu va mai scădea mult", a adăugat Moraru.

Anul trecut reţelele de hipermarketuri şi supermarketuri au fost principalii cumpărători de terenuri, realizând mai mult de jumătate din tranzacţiile încheiate.

Potrivit reprezentanţilor CBRE, este un moment oportun pentru cei interesaţi de investiţii imobiliare să cumpere terenuri.

"Este momentul să te poziţionezi pe piaţă dacă vrei să fii aici", consideră reprezentanţii CBRE.

Pe segmentul de retail, compania a obţinut în primul trimestru trei exclusivităţi, însumând aproape 150.000 metri pătraţi, pentru închirierea Adora Mall din în Craiova, Corall Constanţa şi Cora Braşov. Tranzacţiile încheiate de departamentul retail în primul trimestru însumează 12,3 milioane euro.

În ceea ce priveşte segmentul industrial Marian Orzu, şeful departamentului de profil al CBRE, a arătat că se remarcă un interes crescut în special pentru spaţii de producţie în domeniul auto.

"Interes este mai ales din partea producătorilor, furnizorilor auto pentru Ford şi Dacia, care se localizează în zona de sud Piteşti-Craiova, dar şi în vest - Arad, Timişoara, Oradea pentru alţi constructori de maşini din Ungaria, Slovacia. De asemenea, companiile din sectorul siderurgic sunt foarte active", a declarat Orzu.

El a intermediat în primul trimestru cea mai mare tranzacţie cu terenuri pentru sectorul industrial din ultimii doi ani, constând în achiziţia unui teren de 310.000 metri pătraţi în apropiere de autoastrada Bucureşti-Piteşti pentru construcţia de spaţii de depozitare şi logistică. El nu a oferit detalii legate de tranzacţie.

Pe segmenul spaţiilor de birouri, compania a intermediat în primul trimestru 22.000 metri pătraţi tranzacţionaţi, în valoare de 8,77 milioane euro. Aproape jumătate din această suprafaţă a fost închiriată de clinici medicale.

"Prin ce s-a tranzacţionat până acum pe segmentul spitalelor şi clinicilor medicale s-a ajuns la o saturaţie pe piaţa din Bucureşti. Acum aceste companii se vor orienta spre alte zone ale ţării, respectiv vest sau în est - Iaşi", a menţionat Cătălina Jigman, şeful departamentului office.

În această perioadă, CBRE a evaluat peste 600.000 metri pătraţi de birouri, spaţii de retail, industriale şi rezidenţiale, în valoare cumulată de peste un miliard de euro.

CBRE România îşi propune pentru acest an să se situeaze în topul primelor trei companii de pe piaţă după cifra de afaceri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici