"Nu văd nicio îmbunătăţire înainte de 2011. Ar fi nevoie de un miracol pentru ca industria auto din Europa să înregistreze creşteri înainte de 2011", a spus el.
Totodată, oficialul Renault şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la încheierea programelor primelor de casare în Europa la sfârşitul anului.
"Primele ne-au oferit spaţiu de manevră şi suntem îngrijoraţi în legătură cu se va întâmpla după ce se vor încheia. Suntem îngrijoraţi fiindcă ştim că va avea un efect negativ. Sperăm ca economia să-şi revină suficient până atunci pentru ca impactul să nu fie prea dramatic", a spus Ghosn.
Germania a extins, deja, programul primelor de casare, iar în Franţa, constructorii auto cer aceleaşi măsuri autorităţilor.
Directorul general al Renault a admis că sprijinul statului prin intermediul programelor de casare nu poate dura la infinit, însă atât el, cât şi alţi oficiali ai companiilor auto europene, consideră că susţinerea autorităţilor este încă necesară, mai ales prin facilitarea accesului la credite pentru companii.
Ghosn a negat posibilitatea ca Renault să achiziţioneze marca Saturn de la General Motors, parte a unui plan de revenire pe piaţa din Statele Unite după două decenii de absenţă.
"Avem alte priorităţi, ca Rusia, o nouă fabrică în Maroc, proiecte în India. Obiectivul principal este să depăşim criza şi să ne pregătim pentru perioada următoare. Revenirea în SUA nu este pe agenda noastră", a adăugat el.
Înmatriculările auto din Europa au scăzut cu 4,9% în luna mai, la 1,27 milioane de înmatriculări de autoturisme noi, de la 1,335 milioane în perioada similară a anului trecut. La nivelul primelor cinci luni, cele 28 de pieţe au înregistrat un declin puternic, de 13,9%, de la 6,9 milioane la 5,9 milioane de unităţi, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Auto Europeni.