CE a început o investigaţie privind privatizarea Automobile Craiova

Comisia Europeană (CE) a lansat, miercuri, o investigaţie privind posibilele ajutoare de stat acordate Automobile Craiova în cadrul procesului de privatizare, uzina auto fiind preluată, în luna septembrie, de grupul american Ford.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului CE a început o investigaţie privind privatizarea Automobile Craiova

CE a început o investigaţie privind Automobile Craiova

Comisia a cerut României să suspende orice subvenţii ilegale până la finalizarea investigaţiei.

Autorităţile române au condiţionat privatizarea Automobile Craiova, prin Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), de îndeplinirea mai multor condiţii, precum atingerea unui nivel minim al producţiei de 200.000 de maşini pe an, în al patrulea an de la transferul uzinei, continuarea activităţilor actuale pe o perioadă de patru ani şi menţinerea numărului de angajaţi.

Executivul Uniunii va verifica dacă aceste condiţii au făcut ca preţul de vânzare să fie mai mic decât în cazul în care tranzacţia ar fi fost necondiţionată. Dacă acest fapt se va confirma, CE ar putea considera că privatizarea a inclus acordarea unor ajutoare de stat, se arată într-un comunicat al instituţiei europene.

Totodată, România ar fi modificat termenii privatizării pe parcursul procesului, ceea ce ar putea adăuga alte elemente de sprijin din partea statului.

Deschiderea unei investigaţii acordă părţilor implicate posibilitatea să comenteze măsurile evaluate şi nu prejudiciază rezultatul procesului.

"Comisia sprijină în totalitate strategia de privatizare a României. Totuşi, trebuie să ne asigurăm că procesul de privatizare a fost deschis şi transparent, fără ajutoare ilegale din partea statului. În acest caz, am temeri că au fost încălcate reglementările referitoare la ajutoarele de stat", a declarat comisarul pentru Concurenţă, Neelie Kroes.

Potrivit CE, guvernul român va aproba tranzacţia printr-o lege specială, iar operaţiunea va fi însoţită de ştergerea datoriilor producătorului auto precum şi de o garanţie privind plata datoriilor către foste subsidiare ale grupului Daewoo.

Oferta de ştergere a datoriilor companiei nu a fost făcută şi altor posibili cumpărători ai Automobile Craiova, potrivit autorităţilor europene.

Reprezentanţii CE sunt îngrijoraţi că privatizarea Automobile Craiova prin licitaţie condiţionată ar fi putut avea ca efect un preţ de vânzare mai redus, implicând astfel un ajutor din partea statului.

Potrivit Comisiei, acceptarea unui preţ mai redus de către statul român a avantajat Automobile Craiova, permiţând cumpărătorului să menţină producţia la un anumit nivel.

În plus, dacă Ford Motor va beneficia de anularea datoriilor către stat, în condiţiile în care alţi posibili cumpărători nu au fost anunţaţi de o astfel de facilitate, acest fapt poate fi considerat un ajutor din partea autorităţilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici