- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CE a respins fuziunea operatorilor eleni Olympic Air şi Aegean Airlines
Comisia Europeană a interzis, miercuri, pentru prima oară în ultimii patru ani, o fuziune între două companii din motive concurenţiale, respingând prin veto unificarea operatorilor aerieni eleni Olympic Air şi Aegean Airlines, transmite AFP.
Comisarul pentru Concurenţă, Joaquin Almunia, a dat asigurări în faţa presei că nu a avut încotro şi că a luat această decizie pentru a proteja consumatorii.
"Tranzacţia risca să conducă la majorarea tarifelor şi la scăderea calităţii serviciilor acordate grecilor şi turiştilor care călătoresc între Atena şi insulele greceşti, circa patru milioane de persoane pe an", a explicat el.
Cele două companii controlează, împreună, peste 90% din piaţa elenă de transport aerian.
Comisarul a arătat că fuziunea "ar fi eliminat concurenţa pe nouă rute esenţiale", respectiv între Atena şi Salonic, al doilea mare oraş din Grecia, precum şi între Capitală şi opt aeroporturi insulare (Heraklion şi Chania în Creta, Rodos, Santorini, Mytilene, Chios, Kos şi Samos).
Autorităţile de la Bruxelles au dreptul, din 1990, să se pronunţe asupra fuziunilor dintre companii, indiferent de naţionalitatea acestora, dacă cifra lor de afaceri realizată în UE depăşeşte un anumit nivel.
Comisia nu a recurs decât în cazuri rare la dreptul de a respinge prin veto o fuziune.
Pentru a evita o astfel de situaţie, companiile fac deseori concesii, sau renunţă de bună-voie la proiect.
Cea mai recentă interdicţie de acest fel a fost luată de CE în 2007, când a respins fuziunea între companiile irlandeze Ryanair şi Aer Lingus.
În februarie 2010, Olympic Air şi Aegean Airlines au anunţat că vor să constituie un "campion naţional" al transporturilor aeriene, dar în general Comisia este retincentă la această idee, pe care o consideră sinonimă cu protecţionismul naţional.
Între alte fuziuni respinse de CE se numără cea între constructorii auto suedezi Volvo şi Scania, din 2000, şi cea din Portugalia, între companiile EDP şi GDP din domeniul energiei, blocată în 2004.
Almunia a arătat că este conştient de dificultăţile celor două companii elene care riscă, potrivit unor analişti, să nu poată supravieţui eşecului fuziunii, în contextul economic dificil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:15
Ministrul de Externe din Ucraina susţine „pacea prin forţă” într-un mesaj către Marco Rubio
-
astăzi, 09:42
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE