Pe piaţa telefoanelor multimedia entry-level, iPhone trebuie să facă faţă unui nou concurent introdus de Palm, în timp ce, zona high-end (produse mai performante, cu mai multe funcţii, însă mai scumpe) a înregistrat recent lansarea noilor dispozitive dezvoltate de compania canadiană Research in Motion, părintele mărcii BlackBerry.
Apple a dezvăluit luni o nouă variantă a iPhone, mai performantă şi cu o serie de funcţii noi pentru producătorul american, precum înregistrarea video şi mai multe facilităţi audio, încercând astfel să facă faţă ofertelor concurenţei.
Analiştii consideră că reducerea la jumătate a preţului celei mai ieftine variante de iPhone ar putea dubla vânzările modelului.
Noua variantă iPhone poartă denumirea "3GS", Apple adăugând "S" la indicativul modelului anterior pentru a sugera viteza mai mare de navigare pe Internet a modelului. Preţul de referinţă al noului telefon, care va fi introdus pe piaţă pe 19 iunie, este de 199-299 de dolari pe unitate.
Apple susţine că a vândut, până în prezent, peste 40 de milioane de telefoane iPhone şi media player-e iPod Touch. În aprilie, cifra se plasa la 37 milioane de unităţi.
Pe lângă modificarea ofertei de telefoane mobile, Apple a ieftinit mai multe laptop-uri Mac, într-o competiţie dură pentru clienţi pe o piaţă dominată de impactul recesiunii.