Ce afaceri au copiii miliardarilor români?

În ultimii ani, cei mai bogaţi oameni de afaceri din România şi-au luat alături în managementul companiilor pe fiii sau pe fiicele lor. A început astfel să se contureze prima generaţie de moştenitori implicaţi în afacerile crescute în România din 1990 încoace, scrie Business Magazin în această săptămână.

Urmărește
258 afișări
Imaginea articolului Ce afaceri au copiii miliardarilor români?

Ce afaceri au copiii miliardarilor români? (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Business Magazin a identificat şi o serie de caracteristici pe care le au copiii miliardarilor români care au preluat business-ul de la părinţii lor: mulţi juniori au studiat în străinătate, au idei diferite de ale părinţilor, iar mulţi alţii sunt tinere femei, ceea ce va pune o altă amprentă asupra afacerilor.

Intrarea copiilor în businessul de familie s-a făcut însă treptat. Nimeni nu poate spune exact, de exemplu, când a început Ion Alexandru Ţiriac, cel mai mare dintre copiii lui Ion Ţiriac, să se implice în afacerea familiei, acum cel mai mare holding cu activităţi în România. "De vreo patru ani, Ion Ion pune mâna (se ocupă de afaceri - n.red.) şi chiar o face bine. Afaceri însă a trebuit să înveţe de când era mic şi îi era clar că nu o să muncesc la nesfârşit singur. Iar acum el e in charge", declara Ion Ţiriac pentru Business Magazin.

Familia Adamescu, care a fondat Unirea Shopping Center şi Astra Asigurari şi recent acţionară majoritară la Flamingo, a predat conducerea consiliului de administraţie fiului Alexander Adamescu, de doar 31 de ani. Numirea lui Alexander marchează intrarea unei noi generaţii la conducerea marilor afaceri din România, scrie Business Magazin.

În România, copiii oamenilor de afaceri intră în business de obicei în jurul vârstei de 25 de ani, aproximativ imediat dupa terminarea studiilor.

Este şi cazul Ioanei Radu von Saucken (24 de ani), fiica cea mai mare a omului de afaceri Octavian Radu, care a preluat din 2006 Ara Toys, companie din grupul RTC care se ocupă cu distribuţia de jucării. Ioana a făcut facultatea de economie şi management la Milano, iar după absolvirea facultăţii s-a mutat in Germania, la München, cu planuri mari de a intra în domeniul consultanţei de business, planuri care insa nu s-au concretizat. După patru luni de încercări, Octavian Radu a decis să o implice pe Ioana în activitatea distribuţiei de jucării, odată cu târgul de profil de la Nurnberg.

"După târg, tata mi-a propus să preiau Ara Toys. Mi-a spus că are o firmă care e pe minus şi pe care voia să o închidă, dar având în vedere că n-am ce să stric mai rău, mă pune la încercare", spune Ioana. O săptămână mai târziu şi la 21 de ani proaspăt împliniţi, Ioana a preluat frâiele Ara Toys, o firmă ce mergea pe pierdere de ceva vreme, cu un rulaj de 600.000 de euro.

Este un moment de tranziţie - după cum spun pentru Business Magazin atât specialiştii din resurse umane, cât şi oamenii de afaceri. Prima generaţie de copii ai acestor oameni de afaceri a terminat deja şcoala, în general la facultăţi renumite din străinătate, şi s-a întors acasă să se implice în afaceri. Radu Furnică, preşedintele Leadership Development Solutions, se întreabă dacă este corect ca acestor tineri să li se puna pe umeri o asemenea responsabilitate.

"Nu prea este corect nici pentru ei, nici pentru afacere, pentru că transformarea este un proces care necesita un grad ridicat de expertiză şi pentru un tânăr acest lucru este, pur şi simplu, prea mult." Pe de altă parte, Radu Furnică este de părere că suflul pe care această generaţie îl aduce - atât graţie studiului la universităţi bune, cât şi schimbării mentalităţilor - ar putea schimba unele lucruri în bine: "Şansa noii generaţii este aceea de a transforma organizaţia într-una nouă, modernă, ceea ce este obligatoriu pentru economia din zilele noastre. Faptul că au avut modele în familie, că au studiat în afară şi au vâzut cum se fac afacerile acolo poate fi un mare avantaj".

Materialul complet despre business-urile care au fost transferate către moştenitorii miliardarilor români, în revista Business Magazin din această săptămână.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici