- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CE ar putea obliga operatorul aerian ungar Malev să returneze ajutoare de stat de 332 milioane euro
Transportatorul aerian Malev din Ungaria ar putea fi obligat anul viitor de Comisia Europeană (CE) să returneze ajutoare ilegale de stat în valoare de 100 de miliarde de forinţi (332 milioane euro), primite înainte de 2010, a declarat luni ministrul Dezvoltării, Tamas Fellegi.
CE ar putea obliga operatorul aerian ungar Malev să returneze ajutoare de stat de 332 milioane euro (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)
Guvernul a căutat un cumpărător pentru Malev şi caută în continuare un investitor puternic pentru preluarea unei participaţii majoritare, dar a ajuns la concluzia că Ungaria are nevoie de o companie naţională de transport aerian, potrivit Portfolio.hu.
Fellegi a subliniat că Malev a trecut pe profit în octombrie şi va obţine un rezultat pozitiv şi în noiembrie.
"Ungaria nu poate rămâne fără o companie aeriană naţională. Fără un transportator naţional, avantajul Ungariei, ca ţintă de investiţii, va dispărea", a explicat Fellegi motivul pentru care statul trebuie să se implice în continure la Malev.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Fellegi a adăugat că Malev trebuie să menţină destinaţii care nu sunt neapărat profitabile, dar care sunt importante din punct de vedere politic.
Investigaţia CE referitoare la ajutoarele de stat primite de Malev urmează să se încheie anul viitor, iar din acest motiv guvernul nu poate să vândă compania până la sfârşitul acestui an.
Fellegi a confirmat informaţii anterioare potrivit cărora au existat negocieri pentru o posibilă cooperare cu Hainan Airlines din China, dar a spus că în prezent au loc negocieri cu operatori europeni.
Ministrul a arătat că cel puţin 51% din Malev va trebui să fie deţinută de către o companie sau un investitor din UE şi a adăugat că nu există un plan B în caz de eşec.
El a refuzat că precizeze cine este posibilul investitor european, dar a spus că este o companie listată la bursă, negocierile sunt avansate, iar un acord final ar putea fi încheiat în primăvara anului viitor.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO