Ce cumpără românii înainte de Paşte şi care e profitul magazinelor

Publicat: 20 04. 2011, 07:44
Actualizat: 06 11. 2012, 11:06

„Ziua de sâmbătă (din ultimul week-end înainte de Paşte – n. red.) a fost foarte bună din punctul de vedere al traficului de clienţi şi al vânzărilor faţă de o perioadă normală. În com­paraţie cu anul trecut de Florii, dacă numărul de clienţi s-a menţinut, coşul de cum­­­părături însă, în medie, a fost mai mic”, spune Adriana Piţa, PR manager real,- Hy­per­­market.

Compania operează 25 de hipermar­ke­turi şi a avut anul trecut vânzări de 694 de milioane de euro, cu 3,4% mai mult decât în anul anterior. Anul trecut real,- a deschis un sin­gur magazin, frânând astfel procesul de expansiune, după ce în primii patru ani de la in­trarea pe piaţă deschidea cel puţin patru ma­­gazine pe an.

În fiecare an înainte de Paşte începe febra cumpărăturilor pentru carne de miel şi alte alimente. Deşi economia este în con­ti­nuare afectată de criză, românii au mers în ul­timul weekend înainte de Paşte în ma­ga­zine pentru a-şi face cumpărăturile, însă s-au limitat la alimente de bază.

„Cel mai bine vân­dute pro­duse în weekendul de dinainte de Paşte au fost uleiul, ba­na­nele, za­­hă­rul, peştele, ro­şiile şi apa”, spune Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour, cel mai mare ope­­rator de hipermarketuri de pe piaţa locală, care mai deţine şi super­marketurile Carrefour Mar­ket. Mihai nu oferă însă date re­­feritoare la numărul de clienţi sau la vânzări.

Citeşte mai multe despre cumpărăturile românilor pentru Paşte pe www.zf.ro.