CE doreşte ca România să prezinte un plan de finanţare multianual pentru proiectele din transporturi

(Ştire redifuzată. Ştirea a fost publicată iniţial marţi, 31 martie)

Urmărește
8 afișări

Comisia Europeană doreşte ca România să prezinte un plan de finanţare multianual, în care să se precizeze costurile şi alocarea, pe fiecare an, a sumelor necesare pentru cofinanţarea proiectelor din Programul Operaţional Sectorial Transport, precum şi pentru celelalte proiecte prioritare ale MTI.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, s-a întâlnit, marţi, cu o delegaţie a Comisiei Europene, condusă de responsabilul pentru România al Direcţiei Generale de Politici Regionale a Comisiei Europene, Anastassios Bougas, precum şi cu reprezentanţi ai BEI, informează un comunicat la Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Radu Berceanu le-a precizat reprezentanţilor Comisiei Europene priorităţile investiţionale ale României în transporturi, menţionând că obiectivul principal al mandatului său este dezvoltarea Coridorului IV Paneuropean (Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Orăştie - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa, pe teritoriul României - n.r.).

Oficialul european a spus că instituţia pe care o reprezintă doreşte ca Guvernul să acorde prioritate proiectelor POS-T şi să asigure cofinanţarea necesară acestora, cu referire în principal la Coridorul IV Paneuropean.

Bougas a completat că pentru asigurarea cofinanţării acestor proiecte ar trebui să fie utilizată facilitatea BEI.

De asemenea, oficialul european a adus în discuţie problema taxării pe autostradă, variantă care ar trebui să fie luată în calcul încă de la lansarea investiţiei respective, iar cererile de finanţare pe POS-T trebuie să aibă în vedere această politică.

Berceanu a arătat că MTI a făcut demersurile necesare pentru finalizarea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa, urmând să se discute şi reducerea termenului de realizare a Centurii Constanţa.

El a precizat că tronsonul de autostradă Nădlac-Sibiu este o altă prioritate, tronsonul Arad-Timişoara şi Centura Arad fiind în construcţie, iar celelalalte părţi ale acestei autostrăzi sunt în stadiul de pregătire, lucrările pentru realizarea lor urmând să înceap până în anul 2010.

De asemenea, ministrul a arătat că, pentru interconectarea întregului Coridor IV paneuropean, trebuie începute lucrările de construcţie la Inelul de Centură Bucureşti şi la partea de autostradă Piteşti-Sibiu.

Strategia pentru autostrăzi vizează acordarea către acelaşi constructor nu numai a unei concesiuni pentru construirea unei secţiuni de autostradă, dar şi a dreptului de a opera o altă secţiune deja existentă.

Astfel, firma care va primi în concesiune construirea Inelului Capitalei va lua în administrare şi Autostrada Bucureşti-Constanţa.

Concesionarul secţiunii Piteşti-Curtea de Argeş ar putea administra Autostrada Piteşti-Bucureşti. La fel, concesionarul secţiunii Curtea de Argeş - Sibiu ar putea primi în administrare secţiunea de autostradă de la Sibiu la frontieră.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici