Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

Ministerul Turismului a elaborat un minighid cu paşii de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenţiei pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate în cazul insolvabilităţii sau al falimentului agenţiei de turism.

Urmărește
960 afișări
Imaginea articolului Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

Potrivit ministerului, paşii de urmat sunt:

1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asigurătorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.
3. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către agenţie turistul nu a primit sumele solicitate de la agenţie, atunci are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

Documentele justificative constau în principal în:

1. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
2. confirmările de primire precizate la pct. 1 şi 2 de mai sus;
3. fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
4. fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

Ministerul Turismului menţionează că despăgubirea acordată de asigurător reprezintă „echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate”. Despăgubirea „se va plăti de către asigurător în termen de 30 de zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist”.

„În situaţia în care valoarea despăgubirii nu ajunge pentru rambursarea totală a pagubei, turistul se va adresa agenţiei sau în cazul în care aceasta şi-a cerut insolvenţa ori falimentul se va adresa direct administratorului judiciar, în vederea înscrierii la masa credală, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă”, mai arată Ministerul Turismului.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici