Ce spune directorul general Ford despre clientul român de automobile

Clientul român şi-a schimbat atitudinea după venirea crizei, studiază şi testează oferta, fiind atent la raportul preţ-calitate, cheltuielile complementare, dar şi la gradul de siguranţă al maşinii, a declarat pentru MEDIAFAX Zoltan Brassai, directorul general Ford România.

Urmărește
293 afișări
Imaginea articolului Ce spune directorul general Ford despre clientul român de automobile

Ce spune directorul general Ford despre clientul român de automobile (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"Clientul român şi-a schimbat atitudinea, îşi face tema de-acasă, se uită mult mai mult şi studiază mult mai în detaliu înainte să ia decizia de cumpărare. El se uită nu numai la preţul maşinii, care este în continuare un element important în ceea ce priveşte decizia de cumpărare, dar şi la cheltuielile aferente, şi la taxa de înregistrare, şi la cheltuieli de service, cheltuieli de consum", a declarat Brassai.

Dacă în ţările dezvoltate din Europa de Vest clienţii deţin mai multe maşini pentru activităţi precum mersul în oraş, vacanţă sau legate de business, în România majoritatea familiilor au o singură maşină, care trebuie să poată fi folosită pentru toate acestea, a punctat el.

Şeful Ford România a arătat că pentru români siguranţa este foarte importantă, iar cei care au familie se uită mult mai atent la acest aspect, unul dintre motiv fiind legat şi de starea infrastructurii.

"Viaţa nu are un preţ. Dacă ai făcut un accident, nu poţi să zici «da, dar am luat cu 500 de euro mai ieftin»", a adăugat el.

El a spus că românii nu caută neaparat cea mai ieftină variantă, ci un echilibru între calitate şi preţ, vizând, printre altele, garanţii extinse, piese de schimb cu livrare rapidă şi o zonă de service cu costuri previzibile.

Întrebat despre profilul cumpăratorului român al modelului B-Max, primul lansat de Ford la fabrica din Craiova, Brassai a răspuns că deocamdată nu a fost realizată o cercetare dedicată pieţei locale.

"Pe baza datelor din Europa, clientul are între 25 şi 35 de ani, cu hobby-uri, cu familie, cu copii, iar maşinile sunt conduse de ambii soţi. Maşina este folosită şi pentru vacanţă, dar mai mult pentru activităţile de sport, de familie sau cumpărături în oraş", a spus el.

Brassai a apreciat că în România va fi folosită mai mult pentru vacanţă sau drumuri mai lungi, iar vârsta va fi mai înaintată, luând în calcul puterea de cumpărare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici