Ce spune Lucian Bode despre restricţiile de viteză şi tonaj pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a spus luni, la o emisiune televizată, că în 2020, ministerul de resort are cu 20% mai multe fonduri europene decât anul în curs, suficiente pentru a finaliza toate obiectivele în derulare

Urmărește
830 afișări
Imaginea articolului Ce spune Lucian Bode despre restricţiile de viteză şi tonaj pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva

Ce spune Lucian Bode despre restricţiile de viteză şi tonaj pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva

“M-am ferit să spun <<voi da X kilometri de autostradă>>. Aţi văzut ce au păţit predecesorii noştri. Au promis 180 kilometri de autostradă şi, din păcate pentru români, au realizat 42 de kilometri, în condiţiile în care aveau şantiere deschise pe 118 kilometri. Eu am făcut o analiză cu echipa din minister şi am văzut că tronsonul Sebeş-Turda, pe lotul 1 şi lotul 2 - 17 şi respectiv 24 kilometri -, stadiul fizic – 78%, respectiv 60% -, are şanse foarte mari să fie dat în trafic anul viitor (...) Anul acesta a însemnat contracte în valoare de 2,5 miliarde euro, din care 1,6 miliarde de euro au reprezentat contracte semnate în ultimele două luni de zile din acest an. Deci se poate (...) Am avut fonduri europene suficiente, avem şi pentru 2020 cu 20% mai multe decât în 2019”, a declarat ministrul, la TVR1.

În legătură cu Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, dat în exploatare luni, ministrul Transporturilor a precizat că nu poate spune exact când vor fi eliminate restricţiile de viteză şi tonaj.

“Am preluat această guvernare cu gândul de a face o analiza pe fiecare obiectiv major de infrastructură, ca după ce finalizăm analiza să luăm decizii. Aşa am procedat şi cu privire la Lugoj-Deva. Am preluat acest obiectiv reziliat. După ce în 2013 s-a semnat contractul de 580 milioane de lei plus TVA, atunci când a trebuit să fie finalizat, în 2016, nu s-a întâmplat acest lucru, iar în 2019 a fost reziliat. Eu l-am preluat reziliat şi, din 4 noiembrie până astăzi, când am dat în trafic cei 21 de kilometri, deocamdată cu restricţii de viteză şi de tonaj, am făcut următoarele lucruri, pentru că erau necesare: am făcut trei expertize. În primul rând, expertiza pe drum, pe poduri şi bineînţeles expertiza pe consolidări. Cele trei expertize independente, ne-au spus foarte clar: la podul peste Mureş este obligatoriu să ridicăm tablierele. Am contractat această lucrare şi am finalizat-o săptămâna trecută şi acesta este motivul pentru care abia astăzi am dat în trafic cei 21 de kilometri. Expertiza pe partea de drum, respectiv cea cu privire la consolidare, spun că suntem obligaţi să intervenim şi o vom face aşa cum spune expertul independent. Vom realiza lucrările necesare sub trafic, vom achiziţiona şi contracta lucrările şi, în momentul în care finalizăm lucrările, vom ridica aceste restricţii de viteză şi tonaj. Cât va dura, nu vă pot spune exact, pentru că depinde de momentul în care semnăm contractul. De exemplu, lucrările la pod au durat şase zile. Lucrările la drum, probabil, vor dura mai mult, din păcate, pentru că acolo s-a intervenit în momentul în care s-au semnalat aceste neconformităţi şi nu s-a eliminat cauza, s-a eliminat efectul. S-au peticit acolo mai multe porţiuni, ceea ce nu este deloc în regulă”, a declarat el.

Cu privire la Autostrada Biharia-Borj, Lucian Bode a afirmat că este pentru prima dată când România termina prima dată un obiectiv de acest fel înaintea Ungariei.

“Cu privire la întârzierile lucrărilor, vă dau două exemple. S-au finalizat cei nouă kilometri din Autrostrada Transilvania, Gilău-Nădăşel, dar lucrările la pod nu s-au finalizat. S-a repetat licitaţia, s-a reorganizat licitaţia, au durat aproape doi ani procedurile până când podul de la Gilău a fost licitat, executat şi recepţionat. Practic, am avut o autostradă-muzeu aproape doi ani de zile pentru că nu am avut inspiraţia ca şi beneficiari, noi, compania de drumuri, să licităm acel obiectiv împreună cu autostrada (…) Iată un caz de nepricepere. Aici, în acest caz, a fost vorba despre alte neajunsuri. Când am venit în minister am încercat să aflu şi părerea antreprenorului, pentru că el a cerut, la un moment dat, să reintre în contract (…) Am executat scrisoarea de garanţie, avem 90 milioane de lei bani pe care noi i-am executat şi din aceşti bani vom face lucrările pentru drum şi pentru terasamente unde este nevoie să intervenim. În cazul autostrăzii Biharia-Borş, cred că este prima dată când noi terminăm un obiectiv care are legătură cu unul din Ungaria. Este meritul antreprenorului în primul rând. Astăzi, cei 5 kilometri de autostradă de la Borş până la Biharia sunt finalizaţi în proprţie de 73%, practic putem circula în orice moment în regim de drum naţional pe acest obiectiv. Nu îl dăm trafic pentru că am decis să nu aşezăm stratul de uzură până când nu finalizează şi vecinii noştri obiectivul. Vom turna atunci stratul de uzură şi, undeva prin iulie 2020, va putea fi dat în trafic fără nicio problemă”, a mai spus ministerul Transporturilor.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici