Ce trebuia să ştii la începutul anului ca să-ţi dublezi banii pe Bursă

Cine a mizat la începutul anului pe companiile exportatoare şi pe energie sau utilităţi a obţinut în primele zece luni câştiguri semnificative. Puţini ar fi pariat însă pe firmele din sectorul imobiliar, care au fost printre performerele de pe RASDAQ.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Ce trebuia să ştii la începutul anului ca să-ţi dublezi banii pe Bursă

Ce trebuia să ştii la începutul anului ca să-ţi dublezi banii pe Bursă (Imagine: Adrian Cojocaru/Mediafax Foto)

Unul dintre semnalele începutului de an a fost statistica privind revenirea pe creştere a exporturilor (încă începând cu luna noiembrie 2009), însă puţini investitori s-ar fi încumetat să investească în acţiuni ale compani­ilor exportatoare, majoritatea din industrie, care raportau printre cele mai mari scăderi ale afacerilor pe anul trecut.

Cei care au făcut-o, mizând pe faptul că economiile dezvoltate din Vest îşi vor reveni mai repede decât economia românească, au obţinut câştiguri semnificative.

Acţiunile producătorului de aeronave Aerostar (ARS) şi cele ale producătorului de îngrăşăminte Azomureş (AZO) s-au clasat pe podium în primele zece luni cu creşteri de peste 66%. Avansuri consistente au înregistrat şi acţiunile companiilor din industria metalurgică, precum Mechel Târgovişte (COS), Alro Slatina (ALR), şi cele ale producătorului de componente auto Compa Sibiu (CMP), toate raportând în prima jumătate a anului afaceri în creştere pe seama revenirii comenzilor la export.

Citeşte mai multe despre Bursă pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici