CE vrea investiţii de 1.500 mld. euro în infrastructura de transport şi noi vehicule, până în 2050

Comisia Europeană a recomandat, luni, statelor membre să investească 1.500 de miliarde de dolari, până în 2050, în infrastructura de transport şi vehicule ecologice, potrivit unei strategii citate de AFP.

Urmărește
4 afișări

"Este vorba despre un document de viziune, fără valoare de lege", a declarat comisarul pentru Transporturi, Siim Kallas, adăugând că va fi urmat de acţiuni concrete.

Comisia Europeană s-a limitat la a face recomandări, fără impuneri, şi s-a declarat conştientă de limitele financiare ale guvernelor europene.

Străzile din Bruxelles, capitala Europei, şi drumurile de acces sunt pline de gropi, în condiţiile în care autorităţile au dificultăţi în finanţarea lucrărilor de reparaţii.

"Autofinanţarea este viitorul, întrucât fondurile publice vor fi tot mai mici", a arătat Kallas.

El a subliniat că proiectele de infrastructură au nevoie de o perioadă de stabilitate de 30 de ani.

În privinţa proiectelor din infrastructura feroviară transfrontalieră, precum linia pentru tren de mare viteză (TGV) Lyon-Torino, sau coridorul pentru transporturi de marfă între porturile Geneva (Italia) şi Rotterdam (Olanda), Kallas s-a declarat mulţumit de "angajamentele autorităţilor din ţările implicate".

Strategia propusă de Kallas include patru obiective, respectiv eliminarea vehiculelor pe benzină din oraşe, aducerea la 40% a ponderii carburanţilor cu emisii reduse de dioxid de carbon în aviaţie, reducerea cu minim 40% a emisiilor poluante în transporturile maritime şi transferarea pe cale ferată sau rute navigabile a 50% din transporturile rutiere de pasageri şi de mărfuri pe distanţe medii.

"Graţie acestor măsuri, va fi posibil să obţinem o reducere de 60% a emisiilor poluante generate de transporturi, până la jumătatea secolului", a spus Kallas, care consideră obiectivul realist.

Transporturile sunt "un coşmar" pentru comisarul responsabil cu problemele de Mediu, Connie Hedegaard, în condiţiile în care emisiile de dioxid de carbon sunt în continuă creştere.

Transporturile din Franţa, Italia, Spania şi Germania generează 76% din emisiile poluante la nivelul acestui sector din Uniunea Europeană.

Apelul de fonduri lansat de Kallas se adaugă celui al comisarului pentru Energie Gunther Oettinger, care consideră necesare investiţii de 1.000 de miliarde de euro pentru modernizarea reţelelor de transport al energiei şi gazelor.

Comisarul pentru Fiscalitate Algirdas Semeta a făcut la rândul său o propunere menită să descurajeze folosirea carburanţilor obţinuţi din petrol.

Kallas a recunoscut că nu vor fi impuse constrângeri statelor membre, întrucât stabilirea obiectivelor şi impunerea unor acţiuni este dificilă.

Miniştrii Transporturilor urmează să îşi exprime ulterior comentariile referitoare la aceste propuneri.

Unele poziţii sunt deja formate.

Astfel, Societatea franceză de căi ferate a apreciat rolul sporit conferit transporturilor feroviare.

Asociaţia europeană a constructorilor de automobile (ACEA) este însă nemulţumită de impunerea unei interdicţii asupra vehiculelor motorizate.

Secretarul general al ACEA, Ivan Hodac, a declarat că transporturile rutiere joacă un rol capital şi nu pot fi victima unor decizii arbitrare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici