- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CE vrea podul Vidin-Calafat funcţional până la finele lui 2010
Podul peste Dunăre care va lega localitatea Vidin din Bulgaria de portul românesc Calafat ar trebui să intre în exploatare până la finele anului 2010, a declarat Jeroen van Oel, reprezentant al directoratului general pentru politică regională al Comisiei Europene, citat de cotidianul Dnevnik.
CE vrea podul Vidin-Calafat funcţional până la finele lui 2010 (Imagine: Mediafax Foto)
Van Oel s-a întâlnit, săptămâna trecută, cu ministrul adjunct al Transporturilor din Bulgaria, Vessela Gospodinova, cu guvernatorul regiunii Vidin, Krustio Spassov, cu primarul oraşului cu acelaşi nume, Roumen Vidov, şi primarul oraşului Calafat, Petre Trăistaru.
Ministerul bulgar al Transporturilor a anunţat, în februarie, că finalizarea construcţiei podului va fi întârziată cu cel puţin patru luni, întrucât la Ministerul de Dezvoltare Regională nu a fost depus încă un proiect spre aprobare. Construcţia podului, cu o lungime de 1.971 de metri, ar fi trebuit să înceapă în luna martie 2008 şi să se încheie în anul 2010.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
Diferenţele existente între România şi Bulgaria la nivelul legislaţiei reprezintă principalele obstacole pentru proiect, a declarat, la acea dată, ministrul bulgar al Transporturilor, Petar Mutafchiev
Gospodinova a spus însă că lucrările au fost replanificate iar problemele legislative au fost rezolvate, astfel încât construcţia va putea fi finalizată până în aprilie 2010.
Partea bulgară va asigura finanţarea pentru construcţia podului şi a infrastructurii conexe de pe teritoriul bulgar, iar partea română va asigura finanţarea pentru construcţia infrastructurii conexe de pe teritoriul român.
Finanţarea lucrărilor este asigurată de programele PHARE şi ISPA ale Uniunii Europene, de Banca Europeană pentru Investiţii şi de alte instituţii financiare din Germania şi Franţa, precum şi de guvernul Bulgariei.
Bulgaria şi România au semnat în anul 2000 un acord pentru construirea podului Vidin-Calafat, dar proiectul a fost amânat timp de mai mulţi ani. Singurul pod existent peste Dunăre între cele două ţări este între oraşele Giurgiu şi Ruse.
Compania spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) a câştigat o licitaţie organizată pentru selectarea companiei care va construi podul şi infrastructura pe teritorul bulgăresc.
FCC va primi 162 de milioane de euro pentru aceste lucrări, în timp ce costul total al proiectului, care include şi lucrările de pe teritoriul României, va fi de 236 de milioane de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO