- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (23.08.2021, 07:18)
- Bogdan Cojocaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Probleme generate de criza cipurilor şi COVID-19. Cei mai mari constructori auto anunţă reduceri de producţie
Când Toyota, din Japonia, şi Volkswagen, din Germania, liderii industriei auto mondiale, anunţă că sunt obligaţi să taie producţia, înseamnă că ceva merge foarte rău.
Urmărește
2667 afișări
Probleme generate de criza cipurilor şi COVID-19. Cei mai mari constructori auto anunţă reduceri de producţie
Însă problemele lor nu rămân doar în sectorul de profil. De ei depind extinse ecosisteme de producători de componente auto, dar şi economii. Volkswagen, spre exemplu, prin Audi, este un motor principal al economiei maghiare.
Toyota va tăia producţia în septembrie, scrie BBC. În loc de 900.000 de maşini va livra doar 540.000, ceea ce înseamnă o reducere de 45%. Însă constructorul a lăsat indicii că tăierile pot începe chiar de luna aceasta la unele fabrici, mai ales din Japonia. Motivele principale sunt reizbucnirea cu forţe proaspete a pandemiei de COVID în Asia şi lipsa acută de semiconductori, sau microcipuri, piese pe bază de tranzistori care sunt folosite astăzi în mai toate dispozitivele electronice, chiar şi în becuri, pentru a efectua diferite operaţiuni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
VW, principalul concurent al Toyota pentru supremaţia în producţia mondială de maşini, a efectuat deja reduceri de livrări şi a avertizat că pot urma şi alţi astfel de paşi.
Compania a explicat că se aşteaptă ca oferta de cipuri să fie foarte restrânsă în trimestrul III. Uzina din Wolfsburg, Germania, cea mai mare a grupului, va reporni după vacanţa de vară cu doar un schimb săptămâna viitoare. Acolo lucrează 60.000 de oameni.
Audi, subsidiara care aduce cel mai mult profit, va extinde pauza de vară cu o săptămână la cele două fabrici pe care le are în Germania. Pat Gelsinger, şeful producătorului de microprocesoare Intel, aprecia luna trecută că partea cea mai rea din criza cipurilor încă nu a trecut. El a prezis că apogeul va fi atins în a doua jumătate a acestui an şi că va dura un an sau doi pentru ca livrările să ajungă la normal.
Firma de analiză a pieţei IHS Markit, una dintre cele mai urmărite din lume, a estimat că din cauza penuriei de semiconductori producţia mondială de maşini se va reduce cu până la 7,1 milioane de unităţi anul acesta.
Însă aceste prognoze au fost făcute înainte ca Toyota să anunţe reducerera activităţii la 14 fabrici. De asemenea, perturbările cauzate de pandemie se vor simţi şi anul viitor, scrie Bloomberg. Producţia de cipuri îşi va reveni abia în semestrul doi din 2022. Totodată, eventuale măsuri de lockdown în Malaysia, o verigă importantă a industriei mondiale a cipurilor, ar putea aduce noi provocări. Ratele reduse de vaccinare şi creşterea numărului de infectări în Asia de Sud-Est forţează închiderea fabricilor unde se asamblează toate tipurile de semiconductori. Reduceri în producţia auto va efectua şi Stellantis, numărul patru în topul constructorilor de maşini, această măsură urmând să afecteze fabrici din Franţa. Ford va face economie de cipuri oprind temporar asamblarea celebrei camionete F-150 la o uzină din Kansas. În SUA, numeroase linii de producţie s-au oprit din cauza lipsei de microprocesoare.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe