Cei mai mulţi românii ar investi în imobiliare dacă ar câştiga un milion de euro

Cei mai mulţi românii ar alege să investească un câştig de un milion de euro în cumpărarea unei case sau extinderea locuinţei, la fel ca majoritatea populaţiei din Europa Centrală şi de Est şi Orientul Mijlociu, iar o categorie importantă ar deschide propria afacere, potrivit unui studiu Synovate.

Urmărește
33 afișări
Imaginea articolului Cei mai mulţi românii ar investi în imobiliare dacă ar câştiga un milion de euro

Cei mai mulţi românii ar investi în imobiliare dacă ar câştiga un milion de euro (Imagine: Mihaela Cojocariu/Mediafax Foto)

"Întrebaţi despre cum ar investi un câştig de un milion de euro, 37% dintre consumatorii din România au răspuns că ar cumpără o locuinţă sau o casă mai mare pentru a locui, la fel ca locuitorii din toate celelalte state incluse în sondaj cu excepţia celor din Emiratele Arabe Unite. Deschiderea propriei afaceri a reprezentat a doua opţiune în România, preferată de 15% dintre consumatori", se arată în studiul realizat de compania de cercetări de piaţă Synovate.

Totodată, 11% din românii intervievaţi au răspuns că ar cheltui câştigul de un milion de euro pentru chestiuni legate de stilul de viaţă, cum ar fi cumpărarea de maşini, bunuri sau vancanţe.

La nivel regional, opţiunea de a utiliza un câştig de un milion de euro pentru investiţii imobiliare a fost numită de 50,2% dintre respondenţii din Ungaria, de 44,1% dintre cei din Cehia şi de 43,6% dintre ruşi.

Pe de altă parte, 16% dintre români anticipează că situaţia financiară personală se va înrăutăţi în viitorul apropiat.

În acelaşi timp 16% dintre români au un sentiment de insecuritate cu privire la partea financiară, acesta fiind al şaselea cel mai ridicat procent obţinut în statele incluse în sondaj, după Rusia (36%), Ungaria (27%), Bulgaria (25%), Turcia (25%) şi Ucraina (22%).

"Având în vedere procentul relativ ridicat dintre consumatorii români care se simt expunşi financiar, pesimismul general privind viitorul şi dorinţa multor oameni de a-şi cumpăra o locuinţă sau de a-şi extinde domiciului actual, există oportunităţi evidente pentru ca băncile să-şi extindă portofoliul de produse şi servicii în condiţiile economice adverse din prezent", a declarat directorul pentru România al Synovate, Carmen Wieck.

Ea a precizat că oportunităţile existente pentru bănci sunt sporite de faptul că românii tind în mod aproape egal să apeleze pentru sfaturi financiare atât la membrii familiei, cât şi la consilierii bancari şi financiari.

În România, clienţii băncilor preferă să consulte pentru sfaturi financiare membrii familiei (39%), oficialii băncilor (36%), prietenii (9%) şi consultanţii financiari (8%).

Studiul Synovate a fost realizat, în perioada octombrie - decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 1.000 clienţi din sectorul bancar în fiecare din cele 13 ţări incluse în studiu - Rusia, Polonia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, Cehia, Grecia, Serbia, Bulgaria, România, Turcia, EAU ş Arabia Saudită. Studiul a acoperit 29 de bănci internaţionale, 211 instituţii locale şi 13.000 de clienţi ai băncilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici