Cel mai bun an pentru Mercedes: Vânzările au crescut anul trecut cu 11%, iar compania a redus decalajul faţă de Audi
Creşterea Mercedes, al treilea producător de autoturisme premium la nivel mondial după BMW şi Audi, se datorează în principal modelelor compacte, cu o majorare de 64% a cererii pentru modelele Clasa A, Clasa B şi CLA, transmite Bloomberg.
Compania controlată de grupul Daimler a înregistrat creşteri mai puternice decât Audi atât în Europa, cât şi în SUA.
Decalajul Mercedes-Benz faţă de Audi s-a retrâns astfel anul trecut la numai 113.800 autovehicule, faţă de 135.000 în 2012.
„Am încheiat cel mai bun an al mărcii Mercedes-Benz. Strategia noastră de creştere funcţionează”, a declarat Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, într-un comunicat publicat vineri.
Zetsche a promis că va recâştiga până la sfârşitul deceniului primul loc în topul vânzărilor de automobile premium la nivel mondial, pierdut în 2005 de Mercedes în favoarea BMW.
Actualul lider nu a anunţat încă vânzările pentru anul trecut.
Mercedes-Benz va lansa până în 2020 un număr de 13 modele complet noi, fără predecesor. Compania va revigora de asemenea gama Clasa C, cel mai bun motor de vânzări al companiei.
Modelul coupe cu 4 uşi CLA, lansat anul trecut, a contribuit semnificativ la creşterea popularităţii mărcii germane în rândul consumatorilor mai tineri.
„CLA a ajutat Mercedes să se extindă dincolo de generaţia născută după război, către generaţiile X şi Y. A redus cu 10 ani vârsta medie a clienţilor faţă de modelul entry anterior, Clasa C”, comentează pentru Bloomberg un analist al Frost & Sullivan.
Acţiunile Daimler au urcat vineri la Frankfurt cu 0,8% şi afişează un câştig de 45% pe ansamblul ultimelor 12 luni. Compania are o capitalizare de piaţă de 66,8 miliarde euro.
Vânzările Audi au crescut anul trecut cu 8,3%, la 1,58 milioane de automobile, a anunţat joi divizia Volkswagen.
Volkswagen mai deţine Porsche şi Bentley pe segmentele premium, de lux şi super-lux, în timp ce BMW controlează şi Rolls-Royce.