Cel mai mare operator de aplicaţii de parcare din Europa a notificat autorităţile de reglementare din UE şi Marea Britanie, după ce hackerii au furat datele clienţilor, relatează The Guardian.
EasyPark Group, proprietarul unor mărci precum RingGo şi ParkMobile, a declarat că au fost sustrase numele clienţilor, numerele de telefon, adresele, adresele de e-mail şi părţi din numerele de carduri de credit.
Compania nu a spus câţi dintre utilizatorii săi au fost afectaţi, precizând doar că au fost implicaţi 950 de utilizatori RingGo din Marea Britanie.
Majoritatea utilizatorilor afectaţi sunt din Europa şi folosesc marca EasyPark, ceea ce sugerează că datele a mii de clienţi au fost compromise.
EasyPark este deţinută de investitorii de capital privat Vitruvian Partners şi Verdane, care au cumpărat-o de la BMW şi Daimler în 2021. Aplicaţiile sale EasyPark, ParkMobile, RingGo şi Park-line funcţionează în peste 4.000 de oraşe din 23 de ţări, inclusiv în SUA, Australia, Noua Zeelandă şi în majoritatea statelor din Europa de Vest, precum Germania, Franţa, Spania, Italia şi Marea Britanie.
EasyPark Group a declarat că a descoperit breşa pe 10 decembrie şi a început să informeze toţi clienţii afectaţi câteva zile mai târziu.
EasyPark a precizat că, pentru clienţii afectaţi, „câteva cifre ale IBAN-ului sau ale cardului de credit” au făcut parte din spargerea sistemului, însă nicio combinaţie a datelor furate nu a putut fi folosită pentru a face plăţi.
Cu toate acestea, a avertizat că clienţii să fie atenţi la phishing, atunci când atacatorii folosesc anumite informaţii pentru a păcăli oamenii să dea bani sau detalii de plată.