Cel mai mare proiect de infrastructură din Mexic. Autostrada care a stârnit controverse înainte de a fi finalizată
Dacă preşedintele şi alte oficialităţi susţin că şoseaua va atrage investitorii în zone, va facilita schimburi la nivel naţional şi internaţional, unii specialişti în dezvoltare nu exclud posibiliatea ca aceasta să înlesnească traficul de droguri, într-o ţară unde numărul producătorilor şi al consumatorilor de droguri, precum şi rata criminalităţii, au atins cote alarmante.
Construcţia Durango-Mazatlan va costa în total 1,5 miliarde de dolari şi va înlocui un drum extrem de periculos, supranumit de localnici „coasta diavolului”. Şoseaua va include 135 de poduri situate la peste 300 de metri înălţime şi 62 de tunele săpate prin munte.
Mai exact, autostrada de 140 de mile lungime (225 de kilometri) va lega oraşul Mazatlan, situat pe coasta Oceanului Pacific, de Durango, un oraş situat în interiorul ţării, ,,promiţând exorcizarea a secole de izolare şi prosperitatea economică a uneia sintre cele mai sărace şi mai periculoase regiuni ale ţării”, precizează The Washington Post, citat de gandul.info. Distanţa între cele două oraşe, parcursă până acum în 21 de ore cu automobilul, va fi redusă la şapte ore.
Autostrada urmează să fie deschisă traficului la sfârşitul acestui an, iar autorităţile spun că această contrucţie va contribui la dezvoltarea turismului şi a comerţul în regiune. Vor fi create noi locuri de muncă pentru tineri, care vor avea noi alternative odată cu finalizarea acestei şosele. De exemplu, până acum cei din Mazatlan, un loc recunoscut drept ,,patria” cultivatorilor şi traficanţilor de droguri, sfârşeau prin a face parte din găşti periculoase, în absenţa oricăror posibilităţi de angajare.