- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cel mai mare trafic din istoria Portului Constanţa: 75,5 milioane de tone în 2022
Traficul total de mărfuri în portul Constanţa (inclusiv zona Midia şi Mangalia) a înregistrat 75,5 milioane tone în anul 2022, o creştere de 12% faţă de anul anterior, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti.
Cel mai mare trafic din istoria Portului Constanţa: 75,5 milioane de tone în 2022
„Cerealele reprezintă şi în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanţa devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane tone“ a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA Constanţa. În traficul total, cerealele reprezintă 31,7%, urmate de petrol brut 12,57%, articole diverse 10,4%, produse petroliere 9,6%, minereuri de fier, deşeuri de fier 9,26%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
ChatGPT devine accesibil prin telefon şi WhatsApp
-
Wizz Air mută trei curse din Bucureşti pe Aeroportul Băneasa din 2025
-
Nuclearelectrica, contract de 1,9 miliarde euro pentru retehnologizarea unităţii 1 de la Cernavodă
Traficul de mărfuri pe relaţia Ucraina a totalizat, de la începutul războiului, 11,85 milioane tone (adică 15% din total trafic- potrivit calculelor ZF), din care 5,4 milioane tone trafic fluvial şi 6,4 milioane tone, pe maritim. Cele mai mari cantităţi de mărfuri sunt cereale, dar au mai sosit în port şi echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier, containere, potrivit oficialilor companiei.
„Creşteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: seminţe uleioase (69,7%), minereuri de fier şi, deşeuri de fier şi oţel (47%), petrol brut (41,7%), produse chimice derivate din cărbuni şi gudron (37,7%), minerale brute sau prelucrate (36,8%), produse petroliere (33,4%), produse metalice (28,2%), articole diverse (28,2%), echipamente, maşini (12,4%), îngrăşăminte (9,5%)”, potrivit oficialilor.
O creştere se înregistrează şi în cazul containerelor şi anume 7,9 milioane tone în 2022, faţă de 6,16 milioane tone în 2021 (creştere de 28,24%). Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în numărul de TEU-uri, respectiv 772.046 în 2022, comparativ cu 631.964 în 2021 (creştere de 22,16%).
Anul trecut au făcut escale în porturile maritime româneşti 15.381 nave, faţă de 14.629 nave în 2021, potrivit oficialilor.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO