CNAIR dă în exploatare lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, de 21 km. Restricţii de viteză şi tonaj / O asociaţie acuză: Trafic limitat pentru că nu sunt finalizate gardurile

Publicat: 23 12. 2019, 13:42
Actualizat: 23 12. 2019, 15:47

Viteza maximă permisă este 80 km/oră iar tonajul nu poate depăşi 7,5 tone.

Contractul de execuţie a Lotului 3 nu a fost finalizat la timp şi a fost reziliat în august 2019, iar de la reziliere au fost executate 3 expertize şi au fost realizate lucrările recomandate, printre care cele de repoziţionarea a aparatelor de reazem la podul peste Mureş.

Valoarea contractului a fost de 580 milioane euro.

Lotul trei al autostrăzii A1 Deva-Sibiu a înregistrat o serie de probleme, printre care tasarea carosabilului. CNAIR a angajat un consultant pentru expertiza tehnică.

Asociaţie: CNAIR limitează traficul pe Lotul 3 Lugoj-Deva pentru că nu sunt finalizate gardurile

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că motivul actual pentru care CNAIR limitează traficul pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva este nefinalizarea gardurilor exterioare pentru oprirea animalelor, deşi pe drumul pe DN68A, unde limita este de 100km/h, nu există garduri deloc.

„Pe tronsonul deschis azi s-a impus o limitare de tonaj de 7,5 tone şi de viteză de 80 de km/oră, chiar 60 de km/oră pe unele poduri. De ce? Chiar expertizele realizate de Iptana spuneau că limitarea de tonaj s-ar justifica doar până la rezolvarea problemelor minore de la podul peste Mureş, soluţionate deja. Iar limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd: nu sunt finalizate toate gardurile exterioare autostrăzii pentru oprirea animalelor. Dar oare drumul paralel DN68A pe care limita de viteză este de 100 de km/oră are măcar un metru de gard lateral?”, a spus membrii Asociaţiei Pro Ifrastructură, într-o postare pe Facebook.

Aceştia au adăugat că adevăratele motive pentru întârzierea deschiderii drumului, dar şi pentru limitele de viteză şi de tonaj, nu o constituie remedierile minore întreprinse, ci „nepăsarea şi dispreţul faţă de cetăţeni”.

„Parcă pentru a ne arăta cine e jupânul, Ministerul Transporturilor şi CNAIR nu au deschis circulaţia înainte să îşi arate în câteva rânduri nepăsarea şi dispreţul faţă de cetăţeni. Au reziliat contractul de construcţie în august la 99% stadiu fizic recepţionat şi plătit. Apoi, timp de peste 4 luni au mimat realizarea unor expertize care să ”demonstreze” slaba calitate a lucrărilor. În final, în lipsa unor probleme reale, au repoziţionat cu câţiva milimetri aparatele de reazem la 2 pile de la podul peste Mureş, operaţie care a durat câteva ore de muncă efectivă. Altfel spus, ceea ce nu era bun în august s-a deschis astăzi, după nişte remedieri minore” au mai spus membrii Asociaţiei.