În primul raport anual combinat* privind performanţa de business şi în domeniul sustenabilităţii, BAT anunţă rezultate importante obţinute în atingerea obiectivelor privind protejarea mediului, sociale şi de guvernanţă (ESG). În ceea ce priveşte managementul apei folosite în procesul de producţie în anul 2022, raportul de sustenabilitate al BAT arată că
„O bună gestionare a apei este vitală pentru utilizarea responsabilă a resurselor, atât la nivel individual, cât şi organizaţional. Este nevoie de consistenţă şi de perseverenţă în acest demers, iar tema Zilei Mondiale a Apei din acest an este «accelerarea schimbărilor», completată de sloganul «Fă schimbarea pe care tu ţi-ai dori să o vezi în lume», un mesaj pe care şi noi l-am susţinut de-a lungul anilor în cadrul campaniilor dezvoltate sub umbrela Alege Asumat un Oraş Curat. BAT şi-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatori şi pentru societate atât prin îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate asumate la nivel de business, către care facem paşi decisivi, precum şi prin campanii privind responsabilitatea alegerilor individuale,” a declarat Ileana Dumitru, Director juridic şi relaţii publice, Aria Europa Centrală şi de Sud din cadrul BAT.
În 2020, BAT a anunţat asumarea unor obiective ambiţioase privind reducerea impactului afacerii asupra sănătăţii, atingerea excelenţei în protejarea mediului, dezvoltarea unui impact social pozitiv şi reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte şi responsabile. Ţintele de atingere a obiectivelor includ 50 de milioane de consumatori ale produselor BAT care nu ard până în 2030; zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanţ valoric până în 2050; 100% energie regenerabilă până în 2030.
În ceea ce priveşte managementul apei folosite, BAT îşi propune ca până în 2025:
Eforturile şi angajamentul BAT faţă de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituţii independente de prestigiu. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 21 de ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2022, fiind clasată între primele 3% companii evaluate), un rating MSCI BBB şi nivelul CDP A List.
Despre BAT în România
Despre BAT la nivel global
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gamă variată de produse cu risc redus*.
Compania continuă să susţină clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit ştiinţific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2024. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosinţă non-necesar şi realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.
BAT are peste 50.000 de angajaţi. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline în 2022 şi un profit din operaţiuni de 10,52 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun şi nicotină, precum şi produse tradiţionale din tutun care nu implică arderea tutunului. Între acestea se numără ţigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum şi produse orale tradiţionale, cum ar fi snus şi snuff umed. În 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, o creştere de 4,2 milioane faţă de anul precedent.