Cele mai puternice firme care produc baterii pentru maşini electrice. Europa, surclasată de Asia

  • Majoritatea companiilor de top producătoare de baterii sunt chineze.
  • Principalii producători de baterii pentru maşini electrice sunt Catl, Byd, LG Energy Solution, Panasonic şi SK On.
  • Aceste companii au o cotă mare de piaţă şi îşi furnizează bateriile mai multor mărci de maşini, printre care Tesla, Stellantis, Volkswagen, Ford şi Mercedes.
Urmărește
4683 afișări
Imaginea articolului Cele mai puternice firme care produc baterii pentru maşini electrice. Europa, surclasată de Asia

Dintre diferitele tipuri de baterii, bateriile litiu-ion (Li-ion) sunt cele mai utilizate astăzi pentru maşini

Sectorul auto are nevoie de baterii pentru a avansa către o mobilitate electrică durabilă şi competitivă. Bateriile folosite în prezent pentru alimentarea noilor vehicule electrice pot ajuta la echilibrarea cererii şi ofertei de energie şi la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care provoacă schimbările climatice.

Bateriile Li-Ion, cele mai căutate

Bateriile pot elibera, de asemenea, sectorul auto de dependenţa de combustibilii fosili, care sunt din ce în ce mai scumpi şi mai poluanţi. Dintre diferitele tipuri de baterii, cele litiu-ion (Li-ion) sunt cele mai folosite astăzi pentru maşinile electrice, deoarece oferă performanţe, eficienţă şi sunt superioare bateriilor tradiţionale.

Pentru a le produce, însă, sunt necesare gigafabrici, adică fabrici mari care produc acumulatori noi şi reciclează pe cele vechi, recuperând materii prime care sunt încă utilizabile. Gigafactoriile sunt fundamentale pentru prezentul şi viitorul sectorului auto, deoarece garantează calitatea şi disponibilitatea bateriilor pentru maşini electrice de la marii producători de automobile.

Catl este cel mai mare producător din lume de baterii pentru maşini electrice, iar clienţii săi includ toţi giganţii auto mondiali. Compania se laudă deja cu bateria auto care se reiîncarcă în 10 minute pentru 400 km de autonomie.

Iată, deci, cine sunt „stăpânii bateriilor”. Adică acei producători de baterii care sunt capabili să răspundă acestei nevoi noi, necesare de baterii de la mărci de automobile europene şi non-europene. Catl este lider mondial în producţia de baterii pentru maşini electrice, cu o cotă de piaţă de 35%. În primul trimestru al anului 2023, compania a furnizat clienţilor săi 46,6 GWh de baterii, ajungând la aproape 93 GWh în prima jumătate a anului. 

Liderul este Catl

Catl a încheiat un parteneriat cu diverse mărci de maşini pentru a-şi furniza bateriile Qilin şi LFP. Printre acestea se numără Li Auto şi Hozon New Energy Automobile, două companii chineze care se ocupă de maşini electrice, şi Stellantis, grupul european de automobile.

Un alt jucător pe piaţa bateriilor pentru maşini electrice este BYD, care ocupă locul al doilea cu o cotă de 16,2% şi o producţie de 21,5 GWh în primul trimestru al anului 2023. În primele şase luni din 2023, BYD a realizat o producţie de 49,4 GWh de baterii. BYD este un furnizor important de baterii pentru mai mulţi producători de maşini electrice, inclusiv Tesla, care foloseşte bateriile Blade ale producătorului chinez pentru versiunile de bază ale modelului 3 şi modelului Y.

Mercedes ar putea alege şi bateriile LFP de la BYD pentru unele dintre modelele sale electrice în viitorul. În plus, BYD produce propriile maşini electrice, precum Atto 3 şi Tang.

LG Energy Solution, pe locul 3

Pe locul trei se află LG Energy Solution, cu o cotă de piaţă de 14,5% şi 19,3 GWh de baterii produse în primul trimestru al anului 2023. În prima jumătate a anului 2023, LG Energy Solution a produs 57, 1 GWh de baterii, furnizându-şi bateriile mai multor mărci de maşini. De exemplu, LG Energy Solution furnizează baterii către Tesla, General Motors, Stellantis şi Volkswagen, fără a uita modelele Hyundai Elantra Hybrid, Kona Electric şi IONIQ 6.

Panasonic se numără printre liderii mondiali în producţia de baterii pentru vehicule electrice, cu o pondere şi o cotă de piaţă de 9% şi o capacitate de 11,9 GWh în primul trimestru al anului 2023. Gigantul japonez al bateriilor are o lungă istorie de colaborare cu Tesla, gigantul american de maşini electrice.

Panasonic furnizează baterii pentru majoritatea modelelor Tesla, inclusiv cota de piaţă Model 3, Model S şi Model de 5,3% şi a produs 7,1 GWh de baterii în primul trimestru al anului 2023. SK On este o companie lider în industria bateriilor pentru maşini electrice şi colaborează. cu diverse mărci de automobile. Printre clienţii săi se numără Polestar, căruia SK On va furniza bateriile pentru noul Polestar 5, şi Ford, cu care SK On a semnat un contract pentru producţia de baterii.

Suedia spală ruşinea Europei

Interesant este că majoritatea companiilor de top producătoare de baterii sunt chineze. Urmează cele coreene şi japoneze, cu producţia în creştere cu 65% în 2023 faţă de 2022. Potrivit datelor Sne Research, cel mai mare producător european de baterii pentru vehicule electrice ar fi suedezul Northvolt, care a ajuns la o capacitate de producţie de 16 GWh, egal cu 2,8% din piaţa globală.

Northvolt a început producţia de baterii la gigafabrica sa din Skellefteå, Suedia, în decembrie 2021, cu scopul de a atinge 40 GWh până în 2024. Northvolt numără printre clienţii săi Volkswagen, BMW, Scania şi Volvo. Alţi producători europeni de baterii sunt Acc (joint venture între Stellantis, Mercedes, Total), Envision Aesc (fostul Nissan), Italvolt.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici