- Home
- Economic
- (10.12.2023, 15:02)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cele mai puternice firme care produc baterii pentru maşini electrice. Europa, surclasată de Asia
- Majoritatea companiilor de top producătoare de baterii sunt chineze.
- Principalii producători de baterii pentru maşini electrice sunt Catl, Byd, LG Energy Solution, Panasonic şi SK On.
- Aceste companii au o cotă mare de piaţă şi îşi furnizează bateriile mai multor mărci de maşini, printre care Tesla, Stellantis, Volkswagen, Ford şi Mercedes.
Urmărește
4683 afișări
Dintre diferitele tipuri de baterii, bateriile litiu-ion (Li-ion) sunt cele mai utilizate astăzi pentru maşini
Sectorul auto are nevoie de baterii pentru a avansa către o mobilitate electrică durabilă şi competitivă. Bateriile folosite în prezent pentru alimentarea noilor vehicule electrice pot ajuta la echilibrarea cererii şi ofertei de energie şi la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care provoacă schimbările climatice.
Bateriile Li-Ion, cele mai căutate
Bateriile pot elibera, de asemenea, sectorul auto de dependenţa de combustibilii fosili, care sunt din ce în ce mai scumpi şi mai poluanţi. Dintre diferitele tipuri de baterii, cele litiu-ion (Li-ion) sunt cele mai folosite astăzi pentru maşinile electrice, deoarece oferă performanţe, eficienţă şi sunt superioare bateriilor tradiţionale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
Simion: Am adus o dubă cu mutări, relocări, debarasări / Nu vom legitima prin prezenţa noastră un preşedintele ilegitim
Pentru a le produce, însă, sunt necesare gigafabrici, adică fabrici mari care produc acumulatori noi şi reciclează pe cele vechi, recuperând materii prime care sunt încă utilizabile. Gigafactoriile sunt fundamentale pentru prezentul şi viitorul sectorului auto, deoarece garantează calitatea şi disponibilitatea bateriilor pentru maşini electrice de la marii producători de automobile.
Catl este cel mai mare producător din lume de baterii pentru maşini electrice, iar clienţii săi includ toţi giganţii auto mondiali. Compania se laudă deja cu bateria auto care se reiîncarcă în 10 minute pentru 400 km de autonomie.
Iată, deci, cine sunt „stăpânii bateriilor”. Adică acei producători de baterii care sunt capabili să răspundă acestei nevoi noi, necesare de baterii de la mărci de automobile europene şi non-europene. Catl este lider mondial în producţia de baterii pentru maşini electrice, cu o cotă de piaţă de 35%. În primul trimestru al anului 2023, compania a furnizat clienţilor săi 46,6 GWh de baterii, ajungând la aproape 93 GWh în prima jumătate a anului.
Liderul este Catl
Catl a încheiat un parteneriat cu diverse mărci de maşini pentru a-şi furniza bateriile Qilin şi LFP. Printre acestea se numără Li Auto şi Hozon New Energy Automobile, două companii chineze care se ocupă de maşini electrice, şi Stellantis, grupul european de automobile.
Un alt jucător pe piaţa bateriilor pentru maşini electrice este BYD, care ocupă locul al doilea cu o cotă de 16,2% şi o producţie de 21,5 GWh în primul trimestru al anului 2023. În primele şase luni din 2023, BYD a realizat o producţie de 49,4 GWh de baterii. BYD este un furnizor important de baterii pentru mai mulţi producători de maşini electrice, inclusiv Tesla, care foloseşte bateriile Blade ale producătorului chinez pentru versiunile de bază ale modelului 3 şi modelului Y.
Mercedes ar putea alege şi bateriile LFP de la BYD pentru unele dintre modelele sale electrice în viitorul. În plus, BYD produce propriile maşini electrice, precum Atto 3 şi Tang.
LG Energy Solution, pe locul 3
Pe locul trei se află LG Energy Solution, cu o cotă de piaţă de 14,5% şi 19,3 GWh de baterii produse în primul trimestru al anului 2023. În prima jumătate a anului 2023, LG Energy Solution a produs 57, 1 GWh de baterii, furnizându-şi bateriile mai multor mărci de maşini. De exemplu, LG Energy Solution furnizează baterii către Tesla, General Motors, Stellantis şi Volkswagen, fără a uita modelele Hyundai Elantra Hybrid, Kona Electric şi IONIQ 6.
Panasonic se numără printre liderii mondiali în producţia de baterii pentru vehicule electrice, cu o pondere şi o cotă de piaţă de 9% şi o capacitate de 11,9 GWh în primul trimestru al anului 2023. Gigantul japonez al bateriilor are o lungă istorie de colaborare cu Tesla, gigantul american de maşini electrice.
Panasonic furnizează baterii pentru majoritatea modelelor Tesla, inclusiv cota de piaţă Model 3, Model S şi Model de 5,3% şi a produs 7,1 GWh de baterii în primul trimestru al anului 2023. SK On este o companie lider în industria bateriilor pentru maşini electrice şi colaborează. cu diverse mărci de automobile. Printre clienţii săi se numără Polestar, căruia SK On va furniza bateriile pentru noul Polestar 5, şi Ford, cu care SK On a semnat un contract pentru producţia de baterii.
Suedia spală ruşinea Europei
Interesant este că majoritatea companiilor de top producătoare de baterii sunt chineze. Urmează cele coreene şi japoneze, cu producţia în creştere cu 65% în 2023 faţă de 2022. Potrivit datelor Sne Research, cel mai mare producător european de baterii pentru vehicule electrice ar fi suedezul Northvolt, care a ajuns la o capacitate de producţie de 16 GWh, egal cu 2,8% din piaţa globală.
Northvolt a început producţia de baterii la gigafabrica sa din Skellefteå, Suedia, în decembrie 2021, cu scopul de a atinge 40 GWh până în 2024. Northvolt numără printre clienţii săi Volkswagen, BMW, Scania şi Volvo. Alţi producători europeni de baterii sunt Acc (joint venture între Stellantis, Mercedes, Total), Envision Aesc (fostul Nissan), Italvolt.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 12:32
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
astăzi, 12:30