Centura Capitalei a rămas fără finanţare după rectificarea bugetară

Centura Capitalei, care ar trebui să fie principala rută comer­ci­a­lă a agenţilor economici care fac business în Bucureşti, a pri­mit după rectificarea bu­getară doar 3 mil. euro în 2012. Asta la puţin timp după ce compania de drumuri a mai sem­nat un contract pentru reabilitarea centurii.

Urmărește
586 afișări
Imaginea articolului Centura Capitalei a rămas fără finanţare după rectificarea bugetară

Centura Capitalei a rămas fără finanţare după rectificarea bugetară (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Viitorul centurii Capitalei sună din ce în ce mai gri: deşi în prezent doar 20 din cei 72 km ai acestei şosele sunt rea­bi­li­taţi, şansele ca lucrările la ceilalţi peste 50 km să continue în această toam­nă sunt compromise. Com­pania Na­ţio­nală de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţio­nale din Ro­mânia (CNADNR), în subordinea că­reia se află cen­tura, nu are altă so­luţie decât să suspende con­tractele până în mo­mentul în care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani.

Cel mai mare oraş, cea mai proastă centură ocolitoare: Doar 20 km din centura Capitalei au fost reabilitaţi în cinci ani

Din sinteza bugetului rectificat al Mi­nisterului Transporturilor publi­cată pe site-ul Ministerului de Finanţe reiese că în acest an alocările pentru modernizarea centurii rutiere a

Capitalei se mai ridică la doar circa 12,8 mil. lei (2,9 mil. euro), în condiţiile în care la începutul anului pentru această şosea se alocaseră 209,4 mil. lei (47,6 mil. euro). Iar aceasta în condiţiile în care CNADNR a semnat din 2008 până acum cinci contracte pentru reabilitarea a 50 km din centură, pe care nu are cu ce să le finanţeze însă.

"Alocările bugetare la investiţii s-au redus. Pentru centura Capitalei, când s-a lansat licitaţia (pentru un tronson în cazul că­ruia a fost semnat contractul chiar săp­tă­mâna trecută - n.red.), era alocat un anu­mit buget, acum acesta a scăzut. Avem drep­tul să ţinem suspendat contractul o perioadă, până avem bani. Sperăm ca anul viitor să avem banii necesari pentru centură", a spus Mircea Pop, directorul general al CNADNR.

Ministerul Transporturilor a pierdut la rectificarea bugetară din această vară aproape 1,3 miliarde de lei (300 de milioane de euro). Cei mai mulţi bani, circa 516 milioane de lei (117,3 milioane de euro), au fost "şterşi" de la drumuri, fapt ce pune în pericol derularea proiectelor de infrastructură rutieră. Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este centura Capitalei: deşi de prin anii 2007-2008 se semnează contracte pentru reabilitarea acesteia, nu există bani pentru finanţare. Anul acesta centura Capitalei primeşte mai puţin de 3 milioane de euro.

Comparând sinteza bugetului Ministerului Transpor­turilor de la începutul anului cu cea de după rectificare, reiese că în cazul unor proiecte importante de infrastructură suma alocată a scăzut puternic.Ci

Citeste mai multe despre centura Capitalei pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici