Criza COVID-19 a afectat pe toată lumea, inclusiv industria auto, care în perioada aceasta a înregistrat scăderi mari la vânzările de maşini noi.
Bogdan Martinescu, consilier vânzări auto: Încă de la începutul lunii martie ne-am confruntat cu o cerere mai scăzută pe segmentul vânzărilor auto. Punem în balanţă şi faptul că este activ programul Rabla şi mai vin cereri pe maşinile noi. Undeva la 60-70% este mai mică cererea faţă de aceeaşi perioadă a anilor trecuţi
În plus, nu mai ai sprijinul băncilor, dacă vrei să-ţi cumperi o maşină cu credit.
Bogdan Martinescu, consilier vânzări auto: În discuţiile cu clienţii noştri, fie că sunt persoane fizice sau juridice, aceştia ne spun că se confruntă şi cu birocraţia băncilor, între ghilimele, şi anume, faptul că multe bănci refuză să mai contracteze credite sau leasing în această perioadă.
Şi cel mai mare dealer auto din România se confruntă cu probleme.
Dan Grigore, director general, Auto Cobălcescu: Dacă vorbim de new business, însă, deci, de interes nou de a achiziţiona maşini, acesta este mult mai redus.
După Paşte, o treime dintre cei 230.000 de angajaţi din industria auto vor reveni la muncă pentru a relua producţia de componente şi de autovehicule, dar acest lucru nu e suficient, relatează Ziarul Financiar.
Pentru o revenire completă a acestei industrii, şi showroom-urile auto ar trebui să îşi reia activitatea. Dealerii auto din Germania, Spania şi Italia au început demersuri astfel încât activitatea din showroomuri să fie reluată.
Sursă foto: Profimedia