- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cererea de rambursare a TVA achitată într-un alt stat UE se depune electronic până la 30 septembrie
Cererea de returnare a TVA achitate într-un alt stat UE de către contribuabilii din România se depune electronic până cel târziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare, prin intermediul portalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
Cererea de rambursare a TVA achitată într-un alt stat UE se depune electronic până la 30 septembrie (Imagine din arhivă; Mediafax Foto/AFP)
Preşedintele ANAF a emis recent un ordin privind procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.
Procedura se aplică cererilor de rambursare depuse de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugată achitată de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile prestate în beneficiul lor în statul membru în care taxa a fost încasată, precum şi pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugată achitate pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum trei luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de trei luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic, precizează ANAF.
Pentru depunerea cererii este necesară semnătura electronică obţinută în baza unui cerificat digital calificat, potrivit procedurii afişate pe portalul ANAF.
Conform listei de preferinţe a statelor membre, se vor ataşa copii de pe facturi/documente de import în cazul în care: baza de impozitare de pe o factură/un document de import este de cel puţin 1.000 euro sau echivalentul în moneda naţională; baza de impozitare de pe o factură/un document de import este de cel puţin 250 euro sau echivalentul în moneda naţională, dacă factura/documentul de import se referă la combustibil.
Formatul electronic al formularului 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugată pentru persoanele impozabile stabilite în România se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de ANAF de pe pagina de Internet a MFP-ANAF, la adresa www.anaf.ro - "Declaraţii electronice".
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO