- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CFR Călători ar putea cumpăra trenuri cu propulsie hibridă
CFR Călători ar putea cumpăra, în următorii doi ani, trenuri Bombardier cu propulsie hibridă, electrică şi diesel, la construcţia cărora este posibil să participe şi firme din România, a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, directorul adjunct al CFR Călători, Mihai Ion.
CFR Călători ar putea cumpăra trenuri cu propulsie hibridă
"Ne-am dori să avem aceste trenuri în doi ani. Având în vedere volumul mare de lucrări la înfrastructura feroviară, cu întreruperi de linii şi de reţele electrice din cauza lucrărilor, trenurile ar fi utile datorită propusiei lor mixte. Le-am putea folosi cât ţine linia de tensiune şi apoi am trece pe propulsia diesel", a spus Ion.
El a precizat că nu au fost încă identificate surse de finanţare pentru acest proiect, iar planul de electrificare a liniilor va fi definitivat în următoarele trei-patru luni. Potrivit reprezentantului CFR Călători, în următorii ani ar fi optimă cumpărarea unui număr de 50 - 100 de astfel de trenuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Automotoarele ar putea fi introduse pe distanţe lungi, unde există porţiuni de linie electrificată şi segmente unde nu există linie electrică.
"Introducerea unor astfel de trenuri ar fi utilă, de exemplu, pe rute precum Bucureşti-Mangalia, unde acum schimbăm locomotiva la Constanţa. Aceste trenuri ar putea fi utilizate şi pe relaţia Bucureşti-Sibiu, unde avem linie electrificată doar până la Braşov sau pe Bucureşti-Oradea, electrificată până la Cluj-Napoca. O altă rută potrivită ar fi Bucureşti- Piatra Neamţ", a spus Ion.
Industria românească ar putea fi implicată în producerea trenurilor, preţurile urmând să fie reduse astfel semnificativ.
"O contribuţie importantă la realizarea acestor trenuri poate fi adusă de industria românească. Avem întreprinderi care au experienţă în colaborări cu firme externe şi care pot fi implicate în aceste proiecte", a adăugat Ion.
Compania canadiană Bombardier a prezentat recent în Franţa acest model de tren cu propulsie hibridă, care are un preţ între patru şi cinci milioane de euro.
Trenul hibrid, cu patru vagoane, poate circula cu o viteză de până la 160 kilometri pe oră şi elimină cu 25% mai puţin dioxid de carbon decât celelalte trenuri de mare capacitate. Trecerea de la propusia diesel la cea electrică şi invers poate fi realizată în timpul mersului.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO