CFR Marfă a pierdut un contract de 22,5 milioane lei cu CNH deoarece are datorii la buget

CFR Marfă a pierdut un contract de 22,5 milioane de lei, fără TVA, cu Compania Naţională a Huilei (CNH), pentru transportul cărbunelui, atribuit în final operatorului privat Grup Froviar Român (GFR), deoarece are datorii la buget, prin neplata impozitelor şi a contribuţiilor sociale.

Urmărește
96 afișări
Imaginea articolului CFR Marfă a pierdut un contract de 22,5 milioane lei cu CNH deoarece are datorii la buget

CFR Marfă a pierdut un contract de 22,5 milioane lei cu CNH deoarece are datorii la buget (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Una dintre cerinţele obligatorii ale licitaţiei a fost ca ofertantul să nu înregistreze datorii la plata impozitelor, taxelor şi contribuţiilor la asigurările sociale.

CFR Marfă a solicitat eliminarea acestei prevederi, argumentând că, potrivit legislaţiei, autoritatea contractantă are dreptul să descalifice companiile cu datorii, însă nu este o cerinţă obligatorie.

Totodată, CFR Marfă a arătat că CNH avea la 19 martie o datorie către transportatorul de marfă de 6,5 milioane de lei şi susţine că acesta este unul dintre motive pentru care înregistrează datorii la bugetul de stat.

CNH a respins solicitarea, astfel că CFR Marfă a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la care însă a renunţat.

Transportul se va realiza pe o perioadă de trei ani, în judeţul Hunedoara, de la staţiile de cale ferată Petroşani, Livezeni şi Lupeni la Vulcan, cantitatea totală programată fiind de 604.300 de tone de cărbune.

CNH va încheia un acord cadru cu GFR, care va conţine contracte subsecvente, atribuite în funcţie de resursele financiare disponibile. Primul contract subsecvent are o valoare de 7,5 milioane de lei, fără TVA, şi vizează transportul a 234.300 de tone de cărbune până la sfârşitul anului.

Acordul cadru a fost atribuit la 28 aprilie, după criteriul preţul cel mai mic.

Acţionarul majoritar al GFR, cu 50,45% din acţiuni, este compania Grampet, deţinută de Gruia Stoica. În acţionariatul grupului se mai găsesc o persoană fizică, respectiv Didilă Vasile, cu 26,17% din capital, şi firmele Rapid Com (14,17%) şi Turnoprest (9,19%).

GFR are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe şi exploatează un parc de peste 2.300 de vagoane, din care 1.200 proprii şi 100 de locomotive, din care 75 sunt în proprietate. Printre clienţii săi se numără Conpet Ploieşti, Holcim, ArcelorMittal Galaţi, Petrom şi Rafo.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici