CFR Marfă vrea fonduri europene pentru transportul TIR-urilor pe ruta Bucureşti-Arad

CFR Marfă ar putea aplica în 2010 pentru a obţine fonduri prin programul european Marco Polo, care finanţează transportul TIR-urilor pe calea ferată, pentru ruta Bucureşti-Arad, iar pentru cursele din acest an sumele necesare subvenţiei ar putea fi atrase de la Ministerul Mediului.

Urmărește
245 afișări
Imaginea articolului CFR Marfă vrea fonduri europene pentru transportul TIR-urilor pe ruta Bucureşti-Arad

CFR Marfă vrea fonduri europene pentru transportul TIR-urilor pe ruta Bucureşti-Arad (Imagine din arhivă; Cătălin Luţu/Mediafax Foto)

"Suntem în discuţii de la începutul anului cu cei de la Marco Polo pentru ruta Bucureşti-Arad şi cu puţin noroc se pot finaliza în acest an, iar în primăvara lui 2010 să putem aplica pentru fonduri. Se va da drumul însă la transportul RO-LA pe acest traseu în septembrie, cu bani de la Ministerul Mediului", a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian.

El a mai spus că, în acest an, compania a aplicat la programul european pentru ruta Bar (Muntenegru) - Arad.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru a afirmat, marţi, că în luna septembrie CFR Marfă va putea începe efectuarea de transporturi RO-LA regulate.

Cererile de finanţare în cadrul programului Marco Polo pot fi depuse până în luna mai a fiecărui an, iar durata finanţărilor nu poate depăşi trei ani, perioadă în care este analizată eficienţa traseului.

Vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) Ion Lixandru a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că CFR Marfă nu va putea oferi în 2009 preţul subvenţionat de 250 de euro pentru transportul unui TIR cu trenul pe relaţia Bucureşti-Arad pentru că nu a trimis până în luna mai cererea de finanţare din cadrul programului Marco Polo.

"Este interesant că lansăm acest tip de transport în România după închiderea termenului de aplicare la Marco Polo", a afirmat Lixandru.

Lixandru a spus ca UNTRR sprijină acest proiect, însă doreşte ca terminalele de marfă să fie securizate, iar trenurile să nu înregistreze întârzieri şi să circule regulat.

"Noi suntem alături de Ministerul Transporturilor pentru acest proiect, dar vrem să fie bine manageriat şi bine făcut tehnic. Nu vrem ca prin acest proiect să se facă revitalizarea CFR Marfă, care se află în colaps, în numele ecologizării, fără să ştim costurile. Dacă totul se va face transparent, atunci este în regulă", a afirmat vicepreşedintele UNTRR.

Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Constanţin Axinia a declarat, marţi, că preţul transportului unui TIR cu trenul ar putea fi de 250 de euro faţă de 320 de euro, cât reprezintă costul folosind doar infrastructura rutieră.

Lixandru spune însă că transportul unui TIR pe şosea pe ruta respectivă costă aproximativ 200 de euro, fără TVA.

CFR Marfă dispune de 160 de vagoane de tip RO-LA cu care ar putea efectua patru curse zilnice a câte 21 de vagoane.

Programul Marco Polo este un program comunitar, finanţat şi gestionat de Comisia Europeană. În cadrul acestuia se pot obţine finanţări pentru transportul combinat, autostrăzi maritime, acţiuni de evitare a traficului şi acţiuni de învăţare în comun.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici